املاک اصفهان

سامانه یکپارچه خرید و فروش و رهن و اجاره ملک

املاک اصفهان

سامانه یکپارچه خرید و فروش و رهن و اجاره ملک

روند تفکیک سند ملک چگونه است؟

تفکیک سند یعنی تبدیل یک قطعه زمین به دو یا چند قطعه که در سند نیز به تفکیک قید شود. به دلایل متفاوتی  افراد نیاز به تفکیک سند پیدا می کنند. برای تفکیک سند مالکیت باید مراحل قانونی آن طی گردد و در نهایت در سازمان ثبت اسناد کشور به صورت رسمی صادر شود. در ادامه بیشتر راجع به تفکیک سند ملک و انواع آن خواهیم پرداخت.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

علت تفکیک سند ملک

هر مالکی که برای تفکیک مراجعه می کند ممکن است یکی از علل زیر را مطرح کند:

  • تفکیک زمین های بزرگی که در گذشته زمین کشاورزی بوده و اکنون به زمین شهری تبدیل شده است.
  • تفکیک زمین مشترک، برای سهولت فروش و معامله آن
  • برطرف شدن اختلاف سلیقه شرکت در یک قطعه زمین ( با تفکیک آن به قطعاتی به صورت فردی )
  • تفکیک سند مالکیت برای تغییر کاربری و تبدیل آن به قطعات مستقل از هم

در تمام مواردی که در قسمت فوقانی نام برده شد در ابتدای امر باید دلایل را با مراجع مربوطه که می تواند شهرداری، مسکن، شهر سازی یا حتی جهاد کشاورزی باشد، مطرح کرده و تقاضای خود را ثبت کنید.

روند تفکیک سند مالکیت 

مرحله اول

در گام نخست باید بر اساس سند اصلی و گزارش نقشه بردار مختصات و محدوده کامل زمین مشخص شود. برای افزایش دقت در امر نقشه برداری می توانید از کارشناسان نقشه برداری استفاده کنید. این افراد بر اساس نقشه های هوایی یا مختصات یو تی ام اقدام به بررسی موقعیت ملک مورد تفکیک می کنند و در نهایت گزارش خود را صادر می نمایند. دقت مختصات یو تی ام به وضوح بیشتر و خطای آن کمتر بوده، زیرا بر اساس مختصاتی است که از جی پی اس منطقه به دست می آید. لذا برای حصول اطمینان از نتیجه بهتر معمولا از این روش برای تعیین مختصات استفاده می شود.

مرحله دوم

در گام بعدی با نظر کارشناس نقشه بدست آمده تفکیک شده و طرح به صورت پیشنهاد به مراجع مربوطه (شهرداری، مسکن، شهر سازی، جهاد کشاورزی و یا هر ارگانی که زمین فوق تحت نظارت آن ارگان است) داده می شود. آن ها پس از بررسی کارشناسان و در نظر گرفتن موقعیت زمین و ساخت و سازهای اطراف آن موافقت یا عدم رضایت خود را اعلام می دارند.

اگر با موافقت سازمان مربوطه روبرو شدید، می توانید برای  اقدامات بعدی گام بردارید و تمام مدارک خود را همراه با دلایل تفکیک و نقشه کارشناسی شده به دفترخانه ثبت اسناد مراجعه کنید تا روال اداری خود را طی نماید.

تفاوت افراز و تفکیک در چیست؟

  • افراز به جدا کردن سهم یکی از شرکا از باقی شرکا گفته می شود. بدین صورت که مال غیر منقول به چند شریک تعلق دارد که تعدادی از آن ها موافق با تفکیک یا بخشی از آن موافق نیستند. اما تفکیک به قطعه کردن یک قطعه زمین با دلایل مشخص گفته می شود.
  • افراز فقط برای املاکی که مشاع هستند به کار می رود اما تفکیک در هر دو صورت مشاع و غیر مشاع کاربرد دارد.
  • بعد از تفکیک کردن یک قطعه حالت اشاعه باقی می ماند اما در افراز شراکت از بین می رود.
  • درخواست افراز هم در اداره ثبت می شود و هم می تواند از دادگاه صادر شود. اما برای تفکیک تنها اداره ثبت محل ملک است که توانایی صدور درخواست را دارد.
  • معمولا افراز زمانی رخ می دهد که اختلاف میان مالکین وجود دارد و تفاهم و رضایتی به ادامه شراکت در مشاعات ندارند.
  • اعتراض هم برای افراز و هم تفکیک وجود دارد. اما اعتراض به افراز در طول دادگاه وارد نیست و پس از پایان دادگاه در فرجه قانونی اعتراض باید ارائه شود.

انواع تفکیک ( تفکیک عرصه – تفکیک اعیان )

تفکیک عرصه یعنی تفکیک به صورت فیزیکی و حقوقی برای ملک انجام می شود و دو یا چند قطعه ای که برای تفکیک اقدام کرده اند، هیچ ربطی به یکدیگر ندارند و کاملا مستقل هستند. ولی در تفکیک اعیان تنها مساحت مورد تفکیک به صورت کامل و با تعیین حدود اربعه (چهار گوشه زمین) مشخص می شود اما همچنان ارتباط میان قطعات به صورت فیزیکی وجود دارد و کاملا از بین نرفته است. لذا برای اینکه قطعه تفکیک‌شده از اعیان را بفروشید نیاز به تفکیک عرصه دارید و برای آن باید سند تفکیکی صادر شود.

گام به گام تا تفکیک سند

  • به دفتر مربوطه نزدیک ملک مورد تفکیک مراجعه کنید و فرم تفکیک سند را دریافت و تمام جزئیات را پر کنید.
  • برگه پر کرده را همراه با نقشه تفکیکی پیشنهادی مالک به دفترخانه نزدیک محل ملک مراجعه فرمایید.
  • با در دست داشتن سند مالکیت و برگه های اداره ثبت به مرجعی که ملک شما به آن مربوط است مثل شهرداری، مسکن، شهر سازی و یا اراضی کشاورزی مراجعه کنید.
  • فرم استعلام را همراه با تکمیل فرم اسناد مالکیت به دبیرخانه تحویل دهید.
  • ثبت در سامانه دبیرخانه مربوطه
  • گرفتنِ وقت بازدید در واحد مربوطه
  • بررسی کارشناس و مشخص کردن مقدار تعریض و مساحت سالم ملک
  • مالک طرح اولیه را به کمیسیون خدمات ارائه می دهد.
  • در این مرحله به نظام مهندسی مراجعه کرده و برای تهیه نقشه تفکیکی اقدام می کند.
  • برای کنترل نهایی به واحد مربوطه مراجعه فرمایید و کنترل نهایی نقشه صورت می گیرد. در این مرحله هزینه هایی همچون عوارض و مالیات باید پرداخت شود.

هزینه تنظیم سند تفکیکی

هزینه تفکیک زمین کاملا به نرخ روز و ارزش معاملات روز بستگی دارد. برای بررسی هزینه تنظیم سند تفکیک، باید به ارزش ملکی که مورد تفکیک قرارگرفته است توجه کرد. همچنین ملک پایان کار و مجوزهای لازم را داشته و از نظر قانونی مدارک ملک کامل باشد. اما به صورت کلی تفکیک برای کاربری های مسکونی به ازای هر مترمربع 10 درصد از قیمت منطقه ای روز دارایی و برای کاربری تجاری و صنعتی، 100 درصد قیمت منطقه ای روز دارایی محاسبه می شود. بدین ترتیب شما با پرداخت هزینه های تفکیک و سند قبلی و پیگیری های اداری و قانونی ملک خود را می توانید تفکیک کنید.

سخن آخر

اگر قطعه زمین و یا ملک مسکونی و تجاری دارید که در آن با یک یا چند نفر شریک هستید و با هم اختلافات زیادی دارید، می توانید برای تفکیک سند اقدام فرمایید. سند و نقشه کامل و دقیقی از ملک در قسمت های عرصه و اعیان تهیه کنید، با افرادی که در این زمینه تخصص دارند صحبت کنید و از جزئیات کار به شکل قانونی آگاهی پیدا کنید. موقعیت ملک خود را قبل از مراجعه برای تفکیک بسنجید! آیا ملک شما مورد تعریض بوده؟ موقعیت املاک کناری را بررسی کنید و بسیار نکات جزیی دیگر که باید مورد بررسی قرار گیرد.

به این نکته نیز دقت داشته باشید که تفکیک سند مالکیت باعث خواهد شد هر کس فقط در ملکی که سند به نام او باشد قانونا حق و حقوق دارد و هر تخلفی در آن صورت گیرد صاحب ملک مورد پیگرد قانونی خواهد بود.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، انواع تهاتر ملک با مصالح ساختمانی در کل کشور، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فرش زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، مشاوره حقوقی مسکن، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

موفق ‌ها، چطور زمانشان را مدیریت می‌ کنند؟

زمان بزرگ ترین و مهم ترین دارایی ما در زندگیست، اما نکته جالب نحوه استفاده و مدیریت از این زمان است. در هر شبانه روز تمامی افراد فقط 24 ساعت، 1440 دقیقه یا 86400 ثانیه اختیار دارند. نحوه عملکرد ما در این 86400 ثانیه آینده ما را می سازد، هر لحظه باید به خوبی برای برنامه ریزی شود.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

افراد موفق سعی می کنند که از زمان خود بهترین بهره را ببرند. به گفته استیو جابز «شمایید که تصمیم می‌ گیرید زمان خود را چگونه خرج کنید. به صورت کلی افرادی که از تکنیک های مدیریت زمان استفاده می کنند اغلب متوجه می شوند که به مرور زمان احساس استرس کمتری می کنند، کارهای بیشتری انجام دهند و... . اگر شما نیز به پیشرفت علاقه دارید و می خواهید زمان خود را مدیریت کنید با ما همراه باشید.

1.بدانید زمان خود را چگونه می گذرانید

یکی از مهم ترین کارها برای تنظیم زمان شناخت حال حاضر است، سعی کنید زندگی خود را ارزیابی کنید. برای مدت دو هفته سعی کنید تمامی کارهای خود را یادداشت کرده و در پایان هر روز سوالات زیر را از خود بپرسید.

  • آیا تمام کارهایی که باید انجام می دادید انجام شد؟
  • کدام کارها به زمان بیشتری نیاز دارند؟
  • چه زمانی از روز بیشترین بازدهی را دارید؟
  • بیشتر وقت خود را به کجا اختصاص می دهید (یعنی شغل، خانواده، شخصی، تفریح)؟
مدیریت زمان

باید بتوانید وقت گیرترین وظایف خود در طول روز شناسایی کنید و متوجه شوید که در طول روز چقدر برای رسیدن به هدف های خود زمان می گذارید. آیا وقت خود را برای فعالیت های مهم صرف می کنید؟ رسیدن به درک خوب از زمان مورد نیاز برای کارهای مختلف می تواند به شما کمک کند تا در برنامه ریزی و تخمین میزان زمان در دسترس برای سایر فعالیت ها واقع بین باشید.

2.اولویت ها را تنظیم کنید

دومین گزینه هنگام تنظیم زمان و اولویت ها است. کارشناسان معتقدند که مهم ترین وظایف معمولاً فوری ترین وظایف نیستند. با این حال، همه ما تمایل داریم که اجازه دهیم کارهای فوری بیشتر وقت ما را بگیرند. استیون کاری (نویسنده) فعالیت ها را در ماتریس مدیریت زمان خود به چهار قسمت فوری، غیر فوری، مهم و غیر مهم دسته بندی می کند.

به صورت کلی پیشنهاد ما این است که فعالیت های خود را طبقه بندی کنید و ابتدا به فعالیت های مهم و فوری بپردازید. کاوی پیشنهاد می ‌کند زمان کمتری را برای فعالیت ‌های که مهم نیستند صرف کنید تا برای فعالیت ‌های که فوری نیستند اما مهم هستند، وقت ذخیره کنید. تمرکز روی این فعالیت های مهم به شما امکان می دهد کنترل بیشتری بر زمان خود به دست آورید. ایجاد یک لیست "کارها" راهی آسان برای اولویت بندی است. اینکه آیا به یک لیست روزانه، هفتگی یا ماهانه نیاز دارید بستگی به سبک زندگی شما دارد.

3.سازماندهی را شروع کنید

بدون شک بی سازمانی موجب مدیریت ضعیف زمان و هدر دادن وقت می شود، تحقیقات مختلف نشان داده است که بهم ریختگی اطراف موجب کاهش انگیزه می شود. محیط اطراف ما تاثیر بسیار زیادی بر روحیه ما می گذارد، هیچکس نمی تواند در یک محیط آشفته، بهم ریخته و کثیف به بهترین نحو فعالیت کند. اولین قدم برای سازماندهی ذهن و فعالیت های روزانه سازماندهی و مرتب کردن محیط اطراف است.

سعی کنید 3 جعبه درست کنید و بر روی آن ها برچسب های ذخیره، دور ریختنی ها و خیریه بزنید. اقلام موجود در جعبه "دور ریختنی " خود را دور بیندازید. جعبه «خیریه» شما شامل مواردی باشد که می خواهید اهدا کنید. سازماندهی فقط مربوط به محیط خانه و محل کار نیست، خوب است که حتی پیام های خود را نیز مدیریت کنید، سعی کنید بر اساس اهمیت به پیام های دریافتی پاسخ دهید و از نرم افزارهای مختلف جهت تنظیم زمان  استفاده از تلفن همراه استفاده کنید.

مدیریت زمان

4.برنامه ریزی کنید

یکی از مهم ترین بخش های تنظیم زمان برنامه ریزی است. بدون برنامه نمی توانیم به تمامی اهداف روزانه خود دست پیدا کنیم، برنامه ریزی چیزی فراتر از ثبت کارهایی است که باید انجام شود. هنگام برنامه ریزی سعی کنید واقع بین باشید، یک برنامه ریزی خوب و کارآمد مستلزم شناخت خود است. در مرحله اول باید خودتان را بشناسید و از توانایی های خود آگاه باشید، برنامه ریزی خوب باید به شما کمک کند تا از تمام توان خود در طول روز استفاده کنید و به بهترین بهره وری برسید.

سعی کنید زمان هایی را که بیشترین بهره وری و هوشیاری را دارید بشناسید. چالش برانگیزترین وظایف خود را برای زمانی بگذارید که بیشترین انرژی را دارید و سعی کنید از اتلاف وقت پرهیز کنید. همچنین برای کوچک ترین کارهای خود در طول روز برنامه ریزی کنید و برای هر تایمی از روز برنامه ای داشته باشید. اما در این کار زیاده روی نکنید و تایمی از روز را هم به خود اختصاص دهید.

5.از دیگران کمک بگیرید

بیشتر ما علاقه داریم که تمامی فعالیت ها را به تنهایی انجام دهیم اما این کار بسیار اشتباه است و تنها موجب کاهش بهره وری می شود. بیشتر افراد موفق از افراد مختلف و متخصص در زمینه های مختلف کمک می گیرند. واگذاری مسئولیت یک کار به شخص دیگری، به معنای آزاد کردن زمان برای کارهایی است که به تخصص شما نیاز دارند، کارهایی را که دیگران می توانند انجام دهند شناسایی کنید.

فرد یا افراد مناسب را برای انجام آنها انتخاب کنید. فردی را انتخاب کنید که مهارت، تجربه، علاقه و اختیار لازم برای انجام کار را داشته باشد، در نهایت به فرد برای کاری که به خوبی انجام داده است پاداش دهید. حتی اگر در حال حاضر پول کافی برای استخدام یک فرد متخصص ندارید می توانید از دوستان و افراد خانواده خود کمک بگیرید. اگر به زمان بیشتری برای کار یا تحصیل خود نیاز دارید باید قسمتی از مسئولیت های مشترک خانه را به همسر یا فرزندانتان بسپارید.

6.دست از تعلل بردارید

تعلل کردن یکی از بزرگ ترین دشمنان مدیریت کردن زمان است، همه ما این حالت را تجربه کردیم که به دلیل سخت بودن کار و ناخوشایند بودن آن از انجام فعالیت سر باز زدیم و انجام آن را به تعویق انداختیم. اگر شما نیز به این مشکل دچار هستید پیشنهاد ما خواندن کتاب قورباغه ات را قورت بده است. برایان تریسی در این کتاب بهترین تکنیک ها برای رهایی از تعلل را شرح می دهد.

برای مثال در قسمتی می گوید "اگر وظیفه شما این است که امروز قورباغه بخورید، این کار را اول صبح انجام دهید. اگر وظیفه شما خوردن دو قورباغه است، ابتدا قورباغه بزرگ را بخورید." پس وظایف خود را با تقسیم کردن آن ها به قسمت های کوچک تر، تکمیل کارهای ابتدایی و در پایان تکمیل کار بزرگ تر انجام دهید.

مدیریت زمان

7.نباید ها در مدیریت زمان

در هنگام مدیریت کردن زمان در کنار آنچه باید انجام دهید برخی موارد نیز هستند که جلوگیری از آنها می تواند به افزایش بهره وری شما از زمان کمک کند. مطالعات روانشناسی نشان داده‌است که انجام چند کار در یک زمان می‌تواند کارایی شما را به صورت چشم گیری کاهش دهد. سعی کنید در هر ساعت از شبانه روز تمام تمرکز خود را بر انجام یک کار بگذارید، از یک شاخه به شاخه دیگر نپرید. با این کار زمان را از دست می ‌دهید و در نتیجه بهره ‌وری از دست می ‌رود.

سعی کنید پس از اتمام موفقیت آمیز به سراغ فعالیت بعدی بروید، انجام این کار به شما اعتماد به نفس کافی برای شروع فعالیت های دیگر را می دهد. در هنگام انجام کار خود را از حواس ‌پرتی دور نگه دارید، برای انجام این کار می توانید چند روش را امتحان کنید. برای مثال خاموش کردن اعلان‌ ها در تلفن همراه، نگه داشتن هدف اصلی در ذهن و... .

8.بدن خود را سالم نگه دارید

داشتن بدنی سالم و تندرست یک سرمایه گذاری مهم در زمان و در زندگی است. برنامه ریزی زمانی به شما کمک می کند که از نظر ذهنی و جسمی سالم باشید. در این صورت می توانید وظایف خود را به سریع ترین و آسان ترین روش انجام دهید. سعی کنید با انجام ورزش و تغذیه مناسب از بدن خود مراقبت کنید، متأسفانه مدیریت نامناسب زمان و استفاده بیش از حد از صفحه نمایش می تواند منجر به خستگی، بد خلقی و بیماری های مکرر شود.

برای کاهش استرس و برای موفقیت در زمینه تنظیم زمان به خود پاداش دهید. قبل از اینکه به فعالیت بعدی بروید، زمانی را برای استراحت و آنالیز فعالیت بعدی بگذارید. درست است که باید از روز خود به بهترین شکل استفاده کرد، اما سعی کنید که به اندازه توان خود فعالیت کنید و برای سلامت ذهن و جسم خود زمان بگذارید.

مدیریت زمان

کلام آخر

در این مقاله بهترین روش های مدیریت زمان را ارائه دادیم. با استفاده از این روش ها می توانید زمان خود را به نحو بهتری مدیریت کنید و برای کارهای مهم خود در طول زمان وقت بگذارید.

مهم نیست که در حال حاضر از چه استراتژی مدیریت کردن زمان استفاده می کنید حتما سعی کنید که زندگی خود را ارزیابی کرده و از خود بپرسید، آیا تعادل سالمی بین کار و زندگی شخصی دارید؟ آیا در حال انجام وظایفی هستید که در زندگی شما مهم هستند؟ آیا به اندازه کافی برای رفاه شخصی خود وقت می گذارید؟ اگر پاسخ به هر یک از این سؤالات "نه" است، استراتژی های تنظیم زمان خود را دوباره ارزیابی کنید و به استراتژی های بروید که برای شما بهتر کار می کنند. مدیریت موفق زمان منجر به شادی شخصی بیشتر، موفقیت ‌های بهتر در خانه و محل کار و آینده رضایت‌ بخش ‌تر می ‌شود.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، انواع تهاتر ملک با مصالح ساختمانی در کل کشور، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فرش زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، مشاوره حقوقی مسکن، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

گران ترین بخش ساخت خانه

آیا می خواهید برای ساخت و ساز خانه اقدام کنید؟ گران ترین بخش ساخت خانه کدام است؟ در واقع این مسائل به خانه بستگی دارد. بنابراین باید قبل از اقدام برای ساخت و ساز در مورد گران ترین بخش های ساخت خانه و اینکه چگونه بر قیمت نهایی تاثیر می گذارد، اطلاعاتی کسب کنید. وقتی به هزینه های ساخت خانه نگاهی می اندازید، احتمالا بسیار متعجب و شوک شوید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

این هزینه ها می‌تواند بسیار نگران کننده به نظر برسد؛ به ویژه اگر هیچ ایده ای درباره چگونگی کاهش هزینه ها و پر هزینه ترین بخش ها نداشته باشید. با املاک داران همراه باشید تا پر هزینه ترین بخش های ساخت خانه را برای شما شرح دهیم:

بخش های پر هزینه در ساخت و ساز خانه

ساخت خانه می‌تواند برای شما گران تمام شود. هزینه های زیادی برای ساخت و ساز خانه وجود دارد و اگر بودجه در نظر گرفته نشود، می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد. علاوه بر بودجه بندی، باید بدانید که در کدام بخش های خانه باید هزینه بیشتری کنید. قطعا نمی خواهید برای ساخت و ساز ملک خود سرمایه گذاری کنید ولی در نهایت از نتیجه خوشایند نباشید.

فاکتورهایی مثل موقعیت ملک، متراژ ساختمان، نوع مصالحی که استفاده می کنید و کارگران از اهمیت بالایی برخوردارند. تمامی این موارد می تواند بر هزینه نهایی ساخت و ساز خانه تاثیر زیادی بگذارند. برخی از بخش های خانه هزینه بیشتری برای ساخت می طلبد. در ادامه به این بخش های پر هزینه در ساخت و ساز خانه می پردازیم:

گران ترین بخش ساخت خانه

زمین

زمینی که خانه شما روی آن ساخته می شود، بخش قابل توجهی از هزینه ساخت خانه را در بر می گیرد. البته فقط به هزینه زمین ختم نمی شود بلکه هزینه نقشه برداری، بازرسی و اضافه کردن اتصالات لوله کشی و برقی را نیز باید در نظر بگیرید. شما می توانید با خرید ملک در حاشیه شهر ها و مناطق ارزان تر، در هزینه ها صرفه جویی کنید. همچنین می توانید در مناطق مطلوب تر زمینی را خریداری کنید که هزینه کم تری برای شما رقم بخورد. اما به هنگام پی ریزی این هزینه ها بیشتر خواهد بود. بنابراین انتخاب زمین مسئله مهمی است که باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

فونداسیون

یکی از هزینه بردارترین بخش های ساخت خانه فونداسیون است. به طور کلی دو مسئله هزینه فونداسیون خانه را مشخص می کند: موقعیت خانه و نوع فونداسیون. البته هزینه مصالح و مهارت نیروی کار نیز بر قیمت تمام شده فونداسیون بی تاثیر نیست. در ادامه به دو مسئله مهم در تعیین قیمت فونداسیون می پردازیم:

  • قبل از پی ریزی، شما یک قطعه زمین دارید که در آن ساخت و ساز انجام در حال انجام است. همانطور که می دانید زمین در حال حاضر گران شده و همین باعث افزایش هزینه ها می شود. مهم ترین مسئله در مورد زمین، موقعیت مکانی آن است. برخی ملک ها در برخی نقاط گران تر از سایر بخش های شهر هستند. به هر حال، زمانی که شما مکان مناسبی برای ساخت خانه پیدا کردید، اولین قدم ساخت فونداسیون است.
  • فونداسیون یا پی ریزی مثل یک سنگر برای هر ملک به شمار می رود. در صورت انجام پی ریزی اشتباه، خانه شما فرو خواهد ریخت. انواع مختلفی از فونداسیون وجود دارد که می توان آن را در ساخت خانه استفاده کرد. با توجه به نوع فونداسیونی که انتخاب می کنید، هزینه آن نیز متفاوت است. به طور مثال پی دال بسیار ساده و ارزان است. فونداسیون های محیطی و فونداسیون های زیر زمینی، نیاز به مصالح و نیروی کار بیشتری دارند. در نتیجه هزینه آن گران تر خواهد بود.

قاب بندی

وقتی سخن از پر هزینه ترین بخش های ساخت خانه به میان می آید، قاب بندی اهمیت زیادی پیدا می کند. البته هزینه قاب بندی به مصالحی بستگی دارد که استفاده می کنید. قاب بندی مثل ستون فقرات یک خانه است. بنابراین کیفیت و کمیت مصالح از اهمیت بالایی برخوردار است. برای تخمین دقیق قاب بندی خانه خود بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. در ادامه به موارد تاثیر گذار در قیمت قاب بندی می پردازیم:

سایز قاب بندی نیز با توجه به اندازه خانه مورد نظر شما متغیر است. هر چه خانه بزرگ تر باشد، قیمت نهایی قاب بندی نیز بیشتر خواهد بود.

گران ترین بخش ساخت خانه

در مورد نوع قاب بندی، معمولا اکثریت از نوع الواری استفاده می کنند. پیدا کردن این نوع قاب دشوار است و تکنیک های نجاری و مهارت نصب زیادی می طلبد. همه این هزینه ها با هم جمع می شوند و در نهایت باعث گران شدن قاب بندی ساخت خانه می گردد. نوع چسبیده نیز یکی از رایج ترین و ارزان ترین انواع قاب بندی به شمار می رود.

البته هزینه مصالح مورد نیاز برای نصب این قاب و کارگران را نادیده نگیرید. با توجه به قیمت چوب در هر زمان، نرخ قاب بندی نیز بالا تر می رود. نیروی کار نسبت به سایر موارد هزینه کمتری دارد ولی همچنان در قیمت نهایی تاثیر گذار است.

سقف سازی

مانند اغلب بخش های خانه، اندازه سقف و نوع مصالح بر قیمت سقف سازی تاثیر گذار است. برای سقف خانه می توان از بامپوش های مختلف با هزینه های متغیر استفاده کرد. رایج ترین نوع بامپوش، آسفالت است. چرا که هم نصب آسان دارد و هم نسبت به بقیه بامپوش ها ارزان هستند. اگر تخته چوب، کاشی، فلز، سنگ لوح و .. استفاده کنید، طبیعتا هزینه بیشتری باید بپردازید. هر یک از انواع بامپوش مزایا و معایب خود را دارد. برای این که بتوانید بهترین انتخاب را برای سقف خانه خود داشته باشید، بایستی با یک سقف ساز حرفه ای مشورت کنید.

کف سازی

در کف سازی نیز هر چه خانه بزرگ تر باشد، هزینه بالاتر خواهد بود. همچنین نوع مصالح بر هزینه نهایی کف سازی تاثیر گذار است. شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از انواع کفپوش از جمله کاشی، بامبو، چوب، موکت، وینیل و لیولئوم را انتخاب کنید. در واقع عوامل مختلفی مثل آب و هوای منطقه، تعداد کودکان و غیره می‌تواند بر تصمیم نهایی شما در انتخاب نوع کفپوش موثر باشد. در ضمن نباید هزینه نصب کف پوش را از قلم بیاندازید.

گران ترین بخش ساخت خانه

لوله کشی

لوله کشی یک بخش حیاتی در ساخت هر سازه به شمار می رود. در واقع لوله کشی منجر می شود تا بتوانید در داخل خانه به آب دسترسی پیدا کنید. اگر این کار به درستی انجام نشود، عواقبی مثل نشتی در پی خواهد داشت. در نتیجه مشکلات زیادی ایجاد می کند. این کار روند پیچیده ای حین ساخت و ساز دارد و برای انجام آن باید مهارت های خاصی کسب کنید. بنابراین بهتر است به منظور لوله کشی خانه خود به متخصص مراجعه کنید.

عواملی مثل بزرگی خانه بر هزینه ساخت خانه تاثیر گذار هستند. هر چقدر خانه بزرگ تر باشد، لوله کشی بیشتری باید انجام شود. بنابراین می‌توان از لوله کشی به عنوان پر هزینه ترین بخش های ساخت خانه نام برد. همچنین اندازه و نوع لوله های مورد نیاز ساختمان در تعیین هزینه اهمیت زیادی دارد. هزینه اتصالات لوله کشی مثل توالت، سینک ظرف شویی، دوش حمام را از قلم نیندازید. هر یک از این موارد گران قیمت هستند و البته با توجه به نوع و برند متفاوت می باشند. به طور کلی فاکتورهای تاثیر گذار بر هزینه ساخت خانه عبارتند از:

  • تعداد طبقات: هر چه طبقات بیشتر باشد، هزینه لوله کشی قطعا افزایش خواهد یافت.
  • حفاری: در صورتی که برای لوله کشی بخشی از خانه نیاز به حفاری بیشتری وجود داشته باشد، هزینه ها بالاتر می رود.
  • شرکت های لوله کشی: سعی کنید افراد متخصص را انتخاب کنید تا مجبور به دوبار هزینه کردن نباشید. در ضمن قبل از انتخاب لوله کش، قیمت شرکت های مختلف را مقایسه نمایید.
  • مصالح: سایز، نوع و برند لوله ها و اتصالات می تواند بر قیمت نهایی آن تاثیر گذار باشد.

سیستم تهویه مطبوع

توجه داشته باشید که هر چه خانه بزرگ تر باشد، هزینه نصب سیستم تهویه مطبوع نیز بیشتر خواهد بود. معمولا شما نمی توانید هزینه های سیستم الکتریکی را کاهش دهید. اما می توان تا حدودی قیمت سیستم تهویه مطبوع خانه را پایین آورد. البته یادتان باشد هر چه سیستم تهویه ارزان تری را انتخاب کنید، شاید مجبور شوید زودتر آن را تعویض نمایید.

پنجره ها و درب ها

پنجره و درب خانه از گران ترین اقلام در ساخت خانه به شمار می روند. البته این مسئله تا حدود زیادی به کیفیت و نوع پنجره های مورد نظر شما نیز دارد. مانند سایر موارد ذکر شده در این لیست، با انتخاب درب و پنجره بی کیفیت، مجبور به صرف هزینه بیشتر به هنگام سرمایش و گرمایش خانه خواهید شد.

پنجره هایی با لعاب ضعیف باعث نفوذ گرما در تابستان به خانه خواهد شد. همچنین درب های بی کیفیت باعث عبور هوای مطبوع خانه در زمستان به بیرون می شود.

نمای بیرونی

زمانی که ساخت قسمت های داخلی خانه تکمیل شد، قطعا بخش های بیرونی را به حال خود رها نمی کنید. دیوار خانه یکی از بخش های پر هزینه ساخت خانه است که نماسازی آن نیز بر هزینه ها می افزاید. برای این که خانه شما ظاهر زیبایی داشته باشد، شما نیاز به مصالح زیادی دارید. همچنین اضافه کردن باغچه و فضای سبز، ایوان، پاسیو، استخر، حیاط یکی از هزینه بردارترین بخش های ساخت خانه به شمار می رود.

نما و تزئینات بیرونی خانه می تواند با توجه به تصمیمات شما گران یا ارزان تمام شود. سنگ نما و سایر قسمت های خارجی خانه شاید در مقایسه با بخش های داخلی چندان گران نباشد. بهرحال شما می توانید با در نظر گرفتن مواردی، هزینه فضای بیرونی خانه را کاهش دهید. هم در مورد تزئینات داخلی و هم بیرونی می توانید هزینه ها را کنترل کنید. آن چه برای شما در اولویت نیست را حذف کنید و بودجه آن را در جای مهم تر خرج کنید.

گران ترین بخش ساخت خانه

نمای داخلی

گاهی نمای داخلی خانه حتی از سقف بندی هم بیشتر هزینه بر می دارد. این تزئینات داخلی شامل کابینت، کاشی، در، شومینه، کفپوش، کانتر، دستگیره، آینه، نورپردازی، رنگ آمیزی و غیره می شود. در برخی از خانه های سطح بالا، تزئینات داخلی بخش قابل توجهی از هزینه ها را به خود اختصاص می دهد.

اگر می‌خواهید لوازم خانگی با کیفیت انتخاب کنید، احتمالا یکی از پر هزینه ترین بخش های ساخت خانه شما را شامل شود. البته در این مورد شما می توانید روی هزینه ها کنترل کامل داشته باشید و آن چه با بودجه شما همخوانی دارد را انتخاب کنید. اگر اولویت برای شما آشپزخانه مجهز با یک جزیره می باشد، پس می توانید آن را در اولویت قرار دهید. یافت تعادل بین زیبایی شناسی و بودجه، هنری است که یک طراح خانه به شما ارائه می کند.

چگونگی کنترل هزینه های ساخت خانه

شما با کسب اطلاعات درباره پر هزینه ترین بخش های ساخت خانه می توانید هزینه ها را کنترل کنید. اما در این راه باید حتما با افراد متخصص مشورت کنید تا بودجه خود را هدر ندهید. در صورتی که ساخت خانه را به افراد کاربلد نسپارید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های اضافی شوید. مسئله مهمی که اغلب ما هنگام ساخت خانه به آن اهمیت می دهیم، تناسب هزینه ها با بودجه برنامه ریزی شده است. بنابراین باید بتوانید به درستی این بودجه را مدیریت کنید و پروژه ساخت خانه را با رضایت و موفقیت پشت سر بگذارید.

معمار حرفه ای

سعی کنید از یک معمار مسکونی معتبر کمک بگیرید و بودجه خود را به او بگویید. معمار حرفه ای می تواند با حذف هزینه های غیر ضروری و کیفیت بالا شما را به خواسته خود برساند. البته مطمئن شوید که اولویت های خود را از قبل برای وی شرح دهید. او به گونه ای در طراحی خانه به شما کمک می کند که بتوانید از فضای داخل ملک حداکثر استفاده را ببرید. به طور مثال اگر بودجه شما اندک است و متراژ زمین مورد نظرتان چندان زیاد نیست، لزومی ندارد برخی بخش های خانه از جمله آشپزخانه چندان بزرگ باشد. تنها لازمه آن یک طراحی ارگونومیک است تا بتوان تمامی ویژگی های مورد نظر را در آن جای داد.

پیمانکار معتبر

مسئله دیگری که برای کنترل هزینه های ساخت خانه باید به آن اهمیت دهید، انتخاب پیمانکار مناسب است. در واقع مطمئن شوید که پیمانکاری حرفه ای و معتبر را برای ساخت و ساز خانه خود بر می گزینید. پیمانکار بایستی بودجه شما را درک کند و اولویت های شما را محترم بشمرد. در این صورت می توانید بدون دردسر تمامی محدودیت های خود را برای وی شرح دهید و او با توجه به خواسته شما پروژه را جلو ببرد.

مصالح مناسب

نکته دیگری که باید به آن برای کاهش هزینه های ساخت خانه توجه کنید، نوع مصالح است.  شما می توانید با مدیریت نوع و برند مصالح، تناسب بین بودجه و هزینه ها را حفظ کنید. در مورد میزان بودجه ای که برای مصالح در نظر گرفتید و نوع مصالح برای بخش های مختلف خانه با پیمانکار مشورت کنید.

گران ترین بخش ساخت خانه

استفاده از مهارت شخصی

در صورتی که خود شما یا دوست و آشنا از مهارت خاصی برخوردارند، می‌توانید از آن بهره مند شوید. بنابراین با سازنده خانه مشورت کنید و بندهای مرتبط به آن را از قراداد حذف نمایید. به طور مثال می توانید نصب کفپوش، نصب کابینت، نصب بامپوش، رنگ آمیزی و غیره را خودتان بر عهده بگیرید و از هزینه های اضافی بکاهید. شما با این ترفند میتوانید میزان قابل توجهی از بودجه خود را پس انداز کنید و در بخش های مهم تر خانه بکار بگیرید.

جمع بندی

هنگام ساخت و ساز باید از افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. حرفه ای ها بر خلاف افرادی که واجد شرایط نیستند، کار خود را به درستی انجام می دهند. در نتیجه مجبور به هزینه مجدد نخواهید شد. روند ساخت و ساز خانه کار دشواری است و نیاز به تلاش و توجه همه جانبه شما دارد. بنابراین باید از قبل برای انجام کار ها برنامه ریزی و بودجه بندی کنید. قطعا شما ترجیح می دهید خانه ای بسازید که علاوه بر کم هزینه بودن، نیازهای شما را تامین کند. بنابراین با کمک افراد متخصص در این زمینه میتوانید مطمئن شوید متناسب با بودجه خود به آن چه در ذهن دارید خواهید رسید. در این مقاله به پر هزینه ترین بخش های ساخت خانه پرداختیم تا بتوانید هزینه های ساخت خانه خود را کنترل کنید.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، انواع تهاتر ملک با مصالح ساختمانی در کل کشور، مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید فروش آپارتمان در اصفهان، خرید فروش خانه ویلایی در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

اهمیت مشاوره قبل از معامله چقدر است؟

شاید شما هم تاکنون شنیده‌باشید که‌ می‌گویند قبل از این که وارد معامله شوید، مشاوره کنید. دانستن چیستی این قضیه در ذهن بسیاری از مشتریان وجود دارد و سبب شده که امروزه افراد به دنبال مشاوره قبل از معامله به خصوص مشاوره پیش از معاملات ملکی باشند. اما مشاوره قبل از معامله چه‌ مزایایی دارد؟ اصلا چرا باید پیش از عقد قرارداد از دیگران مشاوره دریافت کنیم؟

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

مشاوره قبل از معامله چگونه می‌تواند ما را از ورود به منجلاب سختی‌ ها باز دارد؟ همه ی این ها سبب شده‌است که ما مقاله ای را با عنوان مشاوره قبل از معامله به شما کاربران گرامی ارائه دهیم و در آن تمامی نکات مربوط به انجام مشاوره های پیش از معامله را نیز به شما ارائه کنیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اول مشاوره بعد معامله

اگر قصد خرید ملک یا ساختمانی را دارید، حتما ابتدا به انجام مشاوره های گوناگون در این رابطه بپردازید. شاید از خود بپرسید که چرا می‌ گوییم مشاوره قبل از معامله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما همین که شما کمی به عمق مطلب می پردازید، متوجه می شوید که مشاوره قبل از معامله چقدر می تواند به سود شما باشد. به خصوص اگر قصد انجام معاملات کلان ملکی را دارید. اگر شما مالک یک ملک مشخص هستید و می‌خواهید این ملک را بفروشید. یا نه اگر خریداری هستید که‌ متقاضی خرید یک ‌ملک شده‌اید، ابتدا باید از خدمات مشاوره استفاده کنید.

اهمیت مشاوره قبل از معامله

مثالی در رابطه با مشاوره قبل از معامله

برای مثال اگر شما این نوع از خدمات را به کار ببندید، متوجه می شوید که هنگام عقد قرارداد ابتدا باید تمامی موارد قرارداد را بخوانید. همین امر باعث می شود که بسیاری از کلاهبرداری ها در این زمینه کاهش پیدا کنند. گاهی اوقات افراد به اشتباه خدمات مشاوره ای را پس از انجام معاملات و در زمانی که کار از کار گذشته است، مورد استفاده قرار می دهند.

حال آن که این گونه از خدمات نه تنها توانایی بهبود معامله شما را ندارند. بلکه ممکن است سبب به وجود آمدن آسیب های روحی در شما هم بشوند. پس چه خوب است اگر در این زمینه برعکس عمل کنید. یعنی به جای معامله قبل از مشاوره، مشاوره قبل از معامله را به کار بگیرید.

مشاوره قبل از معامله و اطلاعات مهم

یکی از اطلاعات مهمی که با استفاده از خدمات مشاوره ای دستگیر شما می شود این است که می توانید بفهمید سازنده پروژه شما کیست؟ و آیا این فرد از اعتبار کافی در بازار ساخت و ساز برخوردار هست یا خیر؟ همچنین، با این خدمات شما می توانید پی ببرید که آیا سازنده ی ملکی که قرار است بخرید خود مالک تام است؟ یا فقط نقش یک سازنده را در این زمینه بازی می کند.

مسلما شما برای خرید ملک با صاحب ملک سر و کار دارید و اگر صاحب ملک فردی به جز سازنده باشد، می توانید معاملات خود را با اطمینان بسیاری انجام دهید. توجه داشته‌باشید که شما باید در هر صورت یک قرارداد مشارکت را از سازنده دریافت کنید که تمامی نکات مهم ساختِ ملک در آن ذکر شده‌اند. تنها با این شرایط است که به مالک ملک اطمینان می کنید و ملک را از آن می خرید.

چرا باید قبل از خرید یک ‌ملک و یا یک ساختمان، قرارداد مشارکت در ساخت را مشاهده کنیم؟

همان طور که گفتیم، شما قبل از این که به خرید یک ملک بپردازید، باید از مشاوره و خدمات مشاوره ای که می توانند بهترین راهنما برای شما باشند، استفاده کنید. حال این خدمات باید در راهنمایی‌ های خود به نکات مهمی مثل نوع مالک ملک و این که آیا ملک مورد نظر دارای یک صاحب یا چند صاحب است اشاره کند. همچنین به شما بگوید که این نکته مهم ترین نکته ای است که باید در خرید املاک مورد توجه قرار دهید.

علاوه بر این، زمانی که شما از خدمات مشاوره ای استفاده می کنید، متوجه می شوید که سهم الشرکه فروشنده ملک چه میزان است. یا مالک زمین حق دخل و تصرف در ملک را دارد یا خیر. مسلما هیچ کدام از ما که در املاک و خرید و فروش آن ها سر رشته نداریم، نمی توانیم بدون استفاده در خدمات مشاوره قبل از معامله به انجام معاملات ملکی بپردازیم.

اهمیت مشاوره قبل از معامله

چرا مشاوره قبل از معامله؟

گاهی اوقات ممکن است که مالک یک ملک حق دخل و تصرف در املاک مورد نظر شما را داشته باشد و در قرارداد فروش هم این نکته را ذکر کرده باشد. اما یک سری محدودیت هایی هم از سوی سازنده در این قرارداد ذکر شده باشد که این دخل و تصرف را نیز محدود تر می کند. در این شرایط است که اگر شما این نکات و تمامی راهکارهای بهبود معامله را ندانید، به صورت جدی ضرر خواهید کرد. ضرری که با هیچ اقدامی از بین نمی رود.

پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که هم اکنون در مراحل خرید و فروش املاک به سر می برید اما به این درک رسیده اید که در این زمینه چیز زیادی نمی دانید، می توانید از سرویس های مشاوره قبل از معامله سایت ما که بهترین و جامع ترین سرویس های مشاوره ای هستند، استفاده کنید. همچنین معاملاتی ایمن و پرسود را از آن خود و اطرافیانتان کنید. معاملاتی که در آن ها هیچ گونه کلاهبرداری وجود ندارد و تمانی امور بر وفق نظر شما پیش می رود. پس همین حالا با کارشناسان املاک داران تماس بگیرید.

مشکلات با مشاوره قبل از معامله از بین می ‌روند!

اگر می خواهید معاملاتی ایمن تر را تجربه کنید یا اگر دوست دارید از مشکلاتی که در صورت عدم اطلاع از قوانین حقوقی ممکن است پیش بیایند جلوگیری نمایید، بهتر است قبل از معامله از مشاوره های فنی و حقوقی بهره ببرید. چرا که می توانند تمامی نکات مهم در زمینه ی خرید و فروش ملک را در اختیار شما بگذارند. تنها در این صورت است که فساد در معاملات کاهش پیدا می کند و سود شما از انجام یک معامله ممکن است تا چندین برابر بالا برود. در عین حال که همین مشاوره ها ضامنی برای خرید و فروش املاک هستند که شما را در بستن قرارداد راهنمایی می کنند.

مشاوره ملکی چه‌ چیزی را تبیین می کند؟

این مشاوره ها به شما می گویند که اگر مالک یک ملک مشخص که قرار است شما آن را خریداری کنید در زمینه ساخت ملک با سازنده مشکل داشته باشد. یا اجاره بهای ساخت این ملک را به سازنده پرداخت نکرده باشد، ملکی که شما می خواهید بخرید چه آینده ای دارد. قطعاً چنین قراردادی نه تنها هیچ سودی ندارد بلکه ممکن است سرنوشت آن پر از تاریکی باشد.

چرا که اگر پیش خریدار و حتی خریدار اصلی ملک متوجه این امر بشود، ممکن است کار به جاهای باریک بکشد و دعاوی حقوقی زیادی هم بین افراد به وجود بیاید. علاوه بر این، اگر خریدار بخواهد در خرید یک ملک حقه بازی کند و تمامی پول را به مالک نپردازد، مالک می تواند فسخ قرارداد را امضا کند. از سوی دیگر، ممکن است سازنده با دریافت پیش پرداخت دیگر دست از ساختن ملک بردارد.

در این صورت هم این مالک است که می تواند از طریق مراجع قانونی این قضیه را پیگیری کند. حال اگر شما پیش از خرید و فروش املاک ‌مورد نظر خود این نکات را ندانید، مطمئنا در جایی از معامله به مشکل بر می خورید. از این رو لازم است که قبل از انجام معامله با کارشناسان ما مشورت کنید و راهکارهای لازم برای بهبود عقد قرارداد را نیز از آن ها دریافت نمایید.

خداوند به دو طرف معامله خیر بدهد!

شاید شما هم تاکنون در عقد مبایعه نامه یا عقد قراردادهای خریدِ ملک با جمله معروف خداوند به دو طرف معامله خیر و برکت بدهد مواجه شده‌باشید. همه ما می دانیم که چنین دعاهایی دعاهای خیر هستند. اما این دعاها تا زمانی می توانند خیر باقی بمانند که شما پیش از انجام معامله تمامی مشاوره های مربوط در این زمینه را دریافت کرده باشید. سپس معامله ای اثر گذار را نیز امضا کرده باشید.

تنها با انجام چنین اقداماتی است که دید بازی از معامله خواهید داشت. پیش بینی های لازم را به عمل خواهید آورد و در نهایت هم بهترین انتخاب ممکن را از آن خود خواهید کرد. تنها با به کار گرفتنِ ذهن خود و استفاده از مشاوره های حقوقی خرید و فروش املاک!

اهمیت مشاوره قبل از معامله

با مشاوره معامله خود را بیمه کنید!

گاهی اوقات ممکن است بسیاری از افرادی که‌ مدام با خرید و فروش املاک سر و کار دارند، به این فکر بیفتند که‌ چطور می توان یک معامله را بیمه کرد. به طور کلی اگر به دنبال تضمین معامله خود هستید و می خواهید از بیمه های سلامت معامله بهره ببرید، باید ابتدا از خدمات مشاوره ای در این زمینه استفاده کنید. شاید پول و هزینه ای که برای دریافت مشاوره های ملکی اختصاص می دهید زیاد باشد. اما این پول و هزینه به مصابه یک بیمه نامه عمل می کند. در نهایت امنیت و سلامت می تواند معاملات ملکی شما با دیگران را فیکس کند.

خودتان فکرش را بکنید! ملکی را خریداری کرده‌اید و پس از مدتی هم متوجه کلاهبرداری هایی در این زمینه شده‌اید. در اینجاست که افسوس می‌خورید که‌ چرا از خدمات مشاوره استفاده نکرده‌اید و این افسوس‌خوردن ممکن است به قیمت از دست دادنِ سرمایه ی کل عمر شما تمام شود.

از این رو پیش از انجام هر کاری ابتدا مشاوره پیش از معامله را در پیش بگیرید و سپس قدم در راهی بگذارید که بهترین ها برای شما رقم بخورد. حال تفاوتی ندارد که این مشاوره قبل از معامله در مدام مؤسسه حقوقی انجام شود. آنچه که شما باید بدانید این است که امروزه موسساتی که در این زمینه‌ ها اطلاعات و تجربه چندانی ندارند هم به صورت گسترده و با قیمت پایین در حال فعالیت هستند.

اما چه بسا شما با استفاده از خدمات این مؤسسات دچار اشتباهاتی شوید که جبران آن ها ممکن نباشد. پس توجه داشته باشید که در این زمینه یک مؤسسه معتبر مثل مؤسسه ای که ما در این سایت برای شما معرفی نمودیم را انتخاب نمایید و در نهایت پیروز میدان باشید.

اهمیت مشاوره قبل از معامله

سخن پایانی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مشاوره قبل از معامله می تواند از بروز بسیاری از مشکلات و دعاوی حقوقی جلوگیری کند. امروزه با توجه به این که بسیاری از افراد در زمینه خرید و فروش ملک تجربه چندانی ندارند و از اطلاعات کافی هم برخوردار نیستند، ممکن است در معاملات ملکی خود شکست بخورند. اما همین که از خدمات مشاوره قبل از معامله ما استفاده کنند، می توانند این معاملات را در مسیری درست پیش ببرند. پس جهت دریافت خدمات مشاوره در این زمینه با املاک داران در تماس باشید‌.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، انواع تهاتر ملک با مصالح ساختمانی، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

بازداشت ملک چیست؟ چطور آن را رفع کنیم؟

ملک بازداشتی همانطور که از نامش پیداست، ملکی است که به دلایلی توقیف شده‌است. در نتیجه خرید و فروش این املاک ممنوع خواهد بود. مشخصات چنین املاکی که توسط مراجع قضایی توقیف می شوند، در دفتر ثبت اسناد درج می شود. اگر قصد خرید ملک داشته باشید، باید مطمئن شوید که منع قانونی نداشته باشد. همچنین به عنوان مالک بایستی ابتدا برای رفع بازداشت ملک خود اقدام کنید و سپس امکان فروش برای شما وجود دارد. با املاک داران همراه باشید تا همه چیز درباره بازداشت ملک و رفع آن را بدانید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

بازداشت ملک چیست؟

به توقیف حق مالکیتی که مالک نسبت به ملک خود دارد، بازداشت ملک می گویند. و اما حق مالکیت همان رابطه اعتباری بین مالک و ملک است. در صورت بازداشت یا توقیف ملک، محدودیت هایی برای این رابطه اعتباری مالک با ملک تعیین می گردد. بر اساس این قانون، مالکیت مالک از وی سلب نمی شود ولی دیگر اختیار نقل و انتقال آن را ندارد. این توقیف دائمی نیست و مالک می تواند با رعایت مواردی برای رفع بازداشت ملک اقدام کند. البته امکان فروش ملک در زمان توقیف وجود ندارد.

بنابراین امکان خرید و فروش املاک بازداشتی به دستور مقامات قضایی وجود ندارد. پس اگر می خواهید برای خرید ملکی اقدام کنید، حتما وضعیت آن را از دفاتر اسناد رسمی استعلام نمایید. سپس اگر مانعی بر سر راه شما وجود نداشت، قرارداد ببندید. چرا که خرید و فروش ملک بازداشتی ممنوع است. فروشنده حق فروش چنین ملکی را ندارد و خریدار نیز مالک آن نخواهد شد. بنابراین ممکن است با خرید و فروش این املاک توقیفی، ناخواسته مرتکب جرم شوید.

شرایط درخواست بازداشت ملک

به منظور درخواست بازداشت ملک بایستی مطمئن شوید که ملک مورد نظر شرایط توقیف را دارد. بدین معنا که ملک باید قابل تسلیم باشد. در برخی موارد ممکن است قانون بازداشت ملکی را ممنوع اعلام کند. در این صورت امکان درخواست توقیف ملک وجود ندارد. یکی دیگر از شرایط بازداشت ملک این است که ملک بایدبه نام طرف دعوا در دفتار اسناد و املاک به ثبت رسیده باشد. در غیر این صورت درخواست شما راه به جایی نخواهد یافت.

رفع بازداشت ملک

آثار بازداشت ملک

با توجه به ماده 56 قانوان اجرای احکام مدنی، هر گونه نقل و انتقال اعم از قطعی و شرطی نسبت به مال توقیف‌شده باطل و بلا اثر می باشد. یعنی چنانچه ملک توسط یک مرجع صالح توقیف یا بازداشت شود، بر اساس قانون امکان هیچ گونه نقل و انتقال اموال بازداشت‌شده وجود ندارد. البته مالک می تواند به قصد تعهد و نه انتقال ملک، قرارداد تنظیم کند. البته به شرطی که محکوم له رضایت دهد.

از دیگر آثار بازداشت ملک می توان به حق تقدم شخصی که درخواست بازداشت ملک را داده اشاره کرد. در واقع او می تواند با توجه به طلبی که از مالک یا مدیون دارد، برای فروش ملک اقدام نماید و طلب خود را حصول کند.

انواع بازداشت ملک

مدت زمانی که برای بازداشت ملک تعیین می شود، به دلیل بازداشت ملک بستگی دارد. بنابراین چرایی توقیف املاک از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع بر اساس دلیل اجرای حکم توقیف، بازداشت املاک به دو نوع دائم و موقت تقسیم می شود.

بازداشت موقت ملک

در برخی موارد بر اساس قانون، املاک تا زمان صدور حکم نهایی به طور موقت توقیف می شوند. به طور مثال اگر مالک به عنوان ضمانت یا کفالت ملکی را به مرجع قضایی معرفی کند تا شخصی آزاد شود، ملک به طور موقت تحت توقیف است.

در بازداشت موقت ملک، املاک به طور موقت در اختیار مراجع قضایی قرار می گیرد. در واقع بعد از تشکیل جلسات دادگاه و صدور حکم و رفع بازداشت ملک و  برآوردن موارد قضایی، ملک مجددا در اختیار کامل مالک قرار می گیرد. مواردی که منجر به توقیف موقت ملک می شوند عبارتند از:

  • وثیقه قرار دادنِ ملک به منظور ضمانت افراد
  • وثیقه قرار دادنِ ملک به منظور آزادی افراد محکوم به مدت معین
  • تامین خواسته یا توقیف ملک تا زمان پرداخت بدهی توسط مالک

بازداشت دائم ملک

در صورتی که ملکی به طور دائم بازداشت شود، به طور کامل از اختیار و مالکیت مالک خارج خواهد شد. در واقع این اموال مصادره شده، پس از طی مراحل قانونی جزو اموال دولتی به شمار می رود. معمولا به دلیل نحوه به دست آوردن ملک و یا تخلف صورت گرفته در آن، این املاک به طو دائم توسط دولت توقیف می شوند.

در چنین شرایطی، پس از تشکیل جلسات دادگاه و صدور حکم نیز ملک تحت اختیار دولت باقی می ماند. ملک به فروش می رسد و تمامی مزایای آن نصیب دولت می گردد. به طور مثال ملکی که توسط پولشویی به دست‌آمده و یا ملکی که محل لهو و لعب یا تولید مشروبات الکی بوده‌است. تا قبل از تعیین تکلیف این املاک توسط مراجع قضایی، هیچ گونه خرید و فروشی نباید صورت گیرد.

چگونگی بازداشت املاک

امکان بازداشت املاک ثبت شده و ثبت نشده وجود دارد. به طور کلی املاک از نظر سابقه ثبتی به سه دسته تقسیم می شود که در اینجا به توضیح آن نحوه بازداشت این املاک می پردازیم:

  • املاک جاری : املاک جاری به املاکی می‌گویند که در مرحله آغازین ثبت هستند و هنوز در دفاتر رسمی ثبت و اسناد به ثبت نرسیده‌اند. این املاک مثل سایر املاک امکان بازداشت دارند و این کار بایستی توسط اظهار نامه و سایر اوراق حاکی از انتقال پرورنده صورت گیرد.
  • املاک ثبت‌شده : کافیست ملک در دفاتر ثبت اسناد به ثبت برسد. در این شرایط حتی اگر هنوز سند رسمی صادر نشده باشد، دولت کسی که ملک به او انتقال داده شده را مالک می شناسد. این انتقال ملک باید حتما در دفاتر رسمی و یا دفاتر املاک انجام شود. بازداشت املاک ثبت‌شده نیز امکان پذیر است و توسط مرجع با صلاحیت به اداره ثبت و اسناد صادر می گردد.
  • املاک مجهول مالک : اموالی که به ثبت عمومی گذاشته‌شود ولی نسبت به آن تقاضای ثبت نگردد، از دیدگاه قانون ثبت و اسناد به عنوان اموال مجهول المالک شناخته‌می‌شود. و اما بازداشت املاک مجهول المالک نیز بر اساس قانون امکان پذیر است و برای چنین اموالی مالکیت ضرورتی ندارد.

بازداشت املاک ثبت شده

همانطور که پیش تر گفتیم، امکان بازداشت املاک ثبت شده نیز وجود دارد. در ادامه به رویه عملی بازداشت ملک ثبت‌شده در دفاتر اسناد رسمی اشاره می کنیم:

  1. قبل از هر چیز دستور بازداشت از مراجع دارای صلاحیت به دفتر ثبت اسناد محل مورد نظر ارسال می شود.
  2. سپس دستور نامه در دفتر اندیکاتور ثبت و توسط مسئول دفتر ثبت به دفتر املاک بازداشتی ارجاع می شود.
  3. بعد از آن به منظور ضمیمه نمودن پرونده و تحویل به دفتر املاک بازداشتی بایگانی می شود.
  4. متصدی دفتر بازداشتی بعد از احراز مالکیت، نامه بازداشت ملک را بررسی و تهیه می کند.
  5. مراحل بازداشت ملک بایستی در دفتر بازداشتی و دفتر املاک ثبت گردد.
  6. نامه بازداشت ملک و ثبت دفتر املاک و دفتر بازداشتی باید به امضای مسئول مربوطه برسد.
  7. در نهایت نامه بازداشت ملک از دفتر اندیکاتور صادر و همراه با سند به مرجع مربوطه ارسال می گردد.
رفع بازداشت ملک

بازداشت املاک ثبت نشده

املاکی که سند مالکیت نداشته‌باشند، املاک جاری نام دارند. این املاک که هنوز برای آن سند صادر نشده و به طور کلی در دفاتر اسناد رسمی ثبت نشده اند نیز قابل بازداشت هستند. چگونگی بازداشت یا توقیف املاک جاری را در ادامه شرح می دهیم:

  1. مراحل آغازین تفاوتی با املاک ثبت‌شده ندارد. ابتدا بایستی دستور بازداشت ملک از مراجع دارای صلاحیت به اداره ثبت محل ارسال گردد.
  2. دستور ثبت نامه در دفتر اندیکاتور صادر و توسط مسئول اداره ثبت به دفاتر املاک بازداشتی ارجاع داده‌می‌شود.
  3. سپس نامه جهت ضمیمه نمودنِ پرونده بایگانی‌شده و به دفتر املاک بازداشتی ارائه می گردد.
  4. در این مرحله نیز نامه بازداشت ملک توسط متصدی دفتر بازداشتی تهیه و بررسی می شود. قبل از این کار باید احراز مالکیت صورت گرفته‌باشد.
  5. نامه بازداشت ملک توسط مسئول اداره امضا و در دفتر اندیکاتور صادر می شود. در نهایت نامه باید به دست مرجع مربوطه برسد.

نحوه تشخیص ملک بازداشتی

گاهی ممکن است مالک به صورت آگاه یا نا آگاه برای فروش ملک بازداشتی خود اقدام کند. این مسئله می تواند عواقبی را برای خریدار به همراه داشته باشد. پس اگر قصد خرید ملک را دارید، باید قبل از هر کاری از وضعیت ملک استعلام بگیرید. چگونه می توان بازداشتی بودن ملک را تشخیص داد؟ در ادامه به نحوه تشخیص ملک بازداشتی اشاره می کنیم:

  • یکی از راه های تشخیص ملک بازداشتی، بررسی سند ملک است. چرا که اطلاعات مربوط به توقیف ملک به طور کامل در سند درج می شود. در صورتی که سند ملک تک برگ بود، کافیست پشت آن را نگاه کنید. ولی اطلاعات بازداشت ملک معمولا در صفحات آخر سند های منگوله دار قید می گردد.
  • البته نباید تنها به سند ملک اکتفا کنید. گاهی بر روی سند چیزی درباره توقیف آن ملک ذکر نمی شود. اگر اطلاعاتی بر روی سند مبنی بر بازداشت ملک وجود نداشت، باید از دفاتر اسناد رسمی استعلام بگیرید. در ضمن جهت اطمینان، بهتر است قبل از پرداخت هر گونه وجهی و برای نقل و انتقال ملک به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید.

نحوه رفع بازداشت ملک ثبت شده

در برخی موارد بازداشت ملک موقتی می باشد و امکان رفع بازداشت ملک وجود دارد. پس از رفع کامل توقیف، می توان برای خرید و فروش ملک مورد نظر اقدام کرد. در چه مواردی امکان رفع بازداشت املاک وجود دارد؟ در ادامه به این مسئله می پردازیم:

  • رفع بازداشت با رضایت خواهان: توقیق مال معمولا به منظور احقاق حق خواهان انجام می شود. بنابراین اگر خواهان رضایت دهد و بخواهد از حق خود بگذرد، می توان نسبت به رفع بازداشت اقدام کرد.
  • رفع بازداشت به دلیل محکومیت خواهان: بر اساس قانون، در صورت صدور حکم قطعی علیه خواهان و یا استرداد دعوا یا دادخواست، تامین خود به خود مرتفع می شود.
  • رفع بازداشت به تقاضای شخص ثالث: بر اساس قانون اجرای احکام مدنی، گاهی ممکن است شخص ثالث نسبت به ملک توقیف شده اظهار حق کند. اگر ادعای مزبور به حکم قطعی یا سند رسمی مستند باشد، توقیف رفع می شود. در غیر این صورت عملیات اجرای حق خواها تعقیب و پیگیری می گردد.
  • رفع بازداشت ملک به دلیل عدم اقامه دعوای اصلی در موعد مقرر: خواهان بایستی ظرف 20 روز از دستور موقت، برای اقامه دعوا اقدام کند. در غیر این صورت خوانده می تواند رفع بازداشت از دستور موقت را بخواهد.
  • تبدیل تامین: یکی دیگر از راه های رفع بازداشت ملک، تبدیل تامین است. خوانده می تواند به اندازه مالی که دادگاه توقیف نموده، مبلغ نقد یا اوراق بهادار در صندوق وزارت دادگستری یا یکی از بانک ها تودیع نماید.

 

ویژگی های دستور رفع بازداشت ملک

امکان رفع بازداشت برای املاک بازداشتی در صورت صلاحدید مراجع مربوطه وجود دارد. در اینجا به ویژگی های دستور رفع بازداشت ملک می پردازیم:

  • این نامه بایستی در پاکت در بسته قرار گیرد و ممهور به مهر مرجع متقاضی باشد.
  • در این نامه باید به نامه درخواست باداشت ملک اشاره شود.
  • تمامی مشخصات ملک و در صورت سند دار بودن، اطلاعات سند در آن قید شده‌باشد.
  • این نامه به منظور ضمیمه نمودن پرونده به بایگانی و سپس به دفتر بازداشتی و پاسخ به استعلامات ارسال می گردد.
رفع بازداشت ملک

جمع بندی

در واقع بازداشت املاک، یکی از تدابیر قانون گذار به منظور دریافت مطالبات است. همانطور که گفتیم در زمانی که ملک توقیف می شود، ملک امکان فروش آن را نخواهد داشت. بنابراین بایستی برای رفع بازداشت ملک خود اقدام کند. در برخی موارد بازداشت ملک به صورت موقت است و میتوان این توقیف را برطرف نمود. ولی گاهی بازداشت دائم صورت می گید و ملک به طور کلی جزو اموال دولت محسوب می شود. در این مقاله به توضیح توقیف ملک، انواع آن، نحوه تشخیص و چگونگی رفع بازداشت ملک پرداختیم.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، پیش فروش آپارتمان در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.