املاک اصفهان

املاک اصفهان

سامانه یکپارچه خرید و فروش و رهن و اجاره ملک
املاک اصفهان

املاک اصفهان

سامانه یکپارچه خرید و فروش و رهن و اجاره ملک

چگونه آژانس املاک راه اندازی کنیم؟

چگونه آژانس املاک راه اندازی کنیم؟ کسب و کار مشاور املاک یک شغل پر درآمد و پولساز می باشد که امروزه افراد زیادی را به سمت خود جذب نموده است. برخی از مشاوران املاک نیز با افزایش تجربه خود در آژانس های بزرگ، تصمیم به توسعه کسب و کار خود می گیرند.

در چنین شرایطی شما به عنوان یک مشاور املاک باید بدانید که تاسیس آژانس تنها به اجاره یک ملک تجاری ختم نمی شود. در واقع شما باید تمامی مراحل قانونی را طی کنید تا بتوانید آینده کاری خود را تضمین نمایید.

در ادامه با املاک داران همراه شوید تا بدانید چگونه می توانید کسب و کار خود را به عنوان مشاور املاک توسعه ببخشید.

چگونه آژانس املاک راه اندازی کنیم؟

راه اندازی آژانس املاک

در صورتی که تصمیم به راه اندازی آژانس املاک در شهر خود دارید، باید تمامی جوانب را بسنجید. مطمئن شوید که کسب و کار مشاوران املاک در شهر شما با رونق خوبی روبرو باشد. در برخی شهرهای کوچک، خبری از خرید و فروش مسکن نیست و امکان موفقیت شما در این صنعت چندان بالا نیست.

اما به طور مثال در شهرهای شمالی کشور، خرید و فروش ملک سیر صعودی دارد و فرصت خوبی برای راه اندازی بنگاه معاملات ملکی به شمار می رود. در ادامه به مراحل راه اندازی آژانس املاک اشاره می کنیم:

1.انتخاب مکان برای تاسیس آژانس املاک

همانطور که می دانید متراژ ملک انتخابی شما برای راه اندازی بنگاه املاک بسیار اهمیت دارد. چرا که کارشناسان اتحادیه به املاک کمتر از 12 متر مربع، مجوز کسب ارائه نمی کنند. سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که دسترسی عموم به آن آسان باشد و به خیابان های اصلی شهر منتهی شود.

مطمئن شوید که محل مورد نظر شما اشباع نشده باشد و آژانس های املاک معدودی در آن مشغول به کار باشند. همچنین باید به طور کامل نسبت به محل انتخابی برای راه اندازی کسب و کار مشاور املاک شناخت داشته باشید.

برای راه اندازی دفتر مشاوره املاک چه کارهایی باید انجام دهیم؟

2.هویت بصری آژانس املاک

لازم است بدانید که دیگر روش های قدیمی برای طراحی دکور بنگاه معاملات ملکی جوابگو نیست. نباید تصور کنید با چند میز و صندلی و یک دفترچه تقویم میتوان آژانس املاک راه اندازی کرد. در واقع شما باید به دکوراسیون آژانس، رنگ های مورد استفاده در کارت ویزیت، طرح لوگوی برند خود توجه کنید.

اگر برای برند سازی هزینه کنید، میتوانید روی آینده کاری خود حساب باز کنید. سعی کنید لوگویی طراحی کنید که دارای مفهوم باشد و ذهن مخاطب را درگیر کند. حتی باید رنگ هایی که در طراحی دکوراسیون و یا لباس فرم کارمندان را با هدف و برند خود تطبیق دهید.

این یکی از راه های متمایز ساختن خود از سایر رقبا می باشد.

مراحل راه اندازی کسب و کار مشاوران املاک

3.اخذ پروانه تخصصی آژانس املاک

شما برای راه اندازی کسب و کار مشاور املاک، باید قبل از هر کاری به دنبال دریافت پروانه تخصصی آژانس املاک خود باشید. در واقع برای اخذ پروانه تخصصی باید به اتحادیه مشاوران املاک شهر خود مراجعه نموده و مدارک لازم را تهیه کنید.

باید نسخه اصل و همچنین کپی مدارک اعم از سند مالکیت و بنچاق تاریخ دار از دفترخانه برای مالک، اجاره نامه برای صاحبان سر قفلی، مبایعه نامه و کد رهگیری و هولوگرام 5 ساله با تاییدیه کد پستی، مدارک شناسایی شخصی، رضایت نامه شرکا با مدارک شناسایی آنها، رضایت نامه محضری موجر، استعلام از نیروی انتظامی جهت اثبات عدم سوء پیشینه، استعلام شهرداری و مدارک مباشرت را ارائه نمایید.

4.اخذ پروانه کسب

شما برای آغاز به کار به عنوان مشاور املاک نیاز دارید که تمامی مراحل قانونی را پشت سر بگذارید. به همین دلیل در همان ابتدای کار به دنبال دریافت پروانه کسب از اتحادیه صنفی باشید. با داشتن مجوز کسب به شما اجازه فعالیت در زمینه کاری خود داده می شود.

تنها در این صورت میتوانید از مزایای اتحادیه بهره مند شوید و اختلافات احتمالی در آینده را حل و فصل نمایید. بنابراین با در دست داشتن مدارکی اعم از سند، بنچاق، مبایعه نامه و اجاره نامه صاحب پرونده، مدارک شناسایی متقاضی، مدارک شناسایی شرکا، مدارک تحصیلی صاحب پرونده، کارت پایان خدمت یا معافیت صاحب پرونده به سامانه اتحادیه برای ثبت نام پروانه کسب مراجعه کنید.

اخذ پروانه کسب

5.بازاریابی

در حرفه مشاور املاک لازم است که تبلیغات صورت گیرد تا مردم با برند شما آشنا شوند. سعی کنید حتی برای انتخاب نام و تابلو سر در مغازه خود زمان کافی بگذارید و نامی مفهومی انتخاب کنید.

رنگ های استفاده شده در تابلو مغازه میتواند شما را در ذهن مخاطب ماندگار سازد. کارت ویزیت و طراحی لوگو را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

لوگو باید به گونه ای معنی دار طراحی شود که مخاطب هر بار با دیدن آن به یاد شما و حرفه مشاور املاک بیفتد. حتی انتخاب شماره موبایلی که در کارت ویزیت استفاده می کنید، میتواند در برندسازی شما موثر باشد.  بازاریابی به روش های سنتی به تنهایی پاسخگو نخواهد بود و لازم است که روش های مدرن تبلیغاتی را نیز به کار ببندید.

در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید و با مخاطبان در ارتباط باشید. همچنین لازم است سایت مشاور املاک راه اندازی کنید و برند سازی خود را در دنیای مجازی نیز توسعه بدهید.

راه اندازی کسب و کار مشاوران املاک

جمع بندی

همانطور که گفتیم شما برای راه اندازی کسب و کار مشاور املاک نمیتوانید به چند میز و صندلی اکتفا کنید. در حقیقت لازم است که در کنار توجه به هویت بصری از جمله طراحی کارت ویزیت، لوگوی هدفمند، دکوراسیون آژانس به مراحل قانونی اهمیت دهید. در واقع با داشتن پروانه کسب میتوانید به اعتبار خود نزد مشتری بیافزایید.

اما اینجا تازه شروع کار شماست و لازم است صبور باشید و تجربه کسب کنید. هیچ مشاور املاک موفقی در طی مدت کوتاهی به اعتبار نرسیده است. در این مقاله به مراحل راه اندازی آژانس املاک و چگونگی توسعه کسب و کار مشاوران املاک اشاره کردیم.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی از جمله مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره را به شما عزیزان ارائه می کند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به مجله املاک داران مراجعه نمایید.

کاربرد بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک چیست؟

کاربرد بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک چیست؟ بازاریابی رابطه ای یک استراتژی است که توسط صاحبان کسب و کار برای تقویت رابطه بین کسب و کار و مشتریان به کار می رود. در واقع شما با این ترفند بین کسب و کار خود و مشتریان به جلب اعتماد، رضایت و وفاداری می پردازید و سپس نیازهای آنها را بررسی و رفع می کنید.

بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک نیز بخش مهمی از کسب و کار به شمار می رود و باعث افزایش فروش و گسترش فرصت های تجاری خواهد شد. با املاک داران همراه باشید تا به جواب سوالات خود درباره بازاریابی رابطه ای و کاربرد آن در مشاور املاک برسید!

بازاریابی رابطه مند چیست؟

بازاریابی رابطه ای چیست و چه کاربردی در مشاور املاک دارد؟

بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک به معنای حفظ مشتری در ارتباط با شما است. در واقع شما باید به گونه ای با مشتری برخورد کنید و به او خدمات برسانید که تمامی فعالیت های ملکی خود در آینده را به شما واگذار نماید. بنابراین به مجموعه فعالیت هایی که برای تشویق مشتری به ایجاد رابطه بلند مدت با بنگاه معاملات ملکی شما انجام می شود، بازاریابی رابطه ای می گویند.

درک واقعی مشتریان و استفاده از آن به نفع خود، ابزار مفیدی در رشد کسب و کار مشاور املاک می باشد. در ادامه به کاربرد بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک اشاره می کنیم:

1.به شما کمک می کند تا مشتریان خود را بشناسید.

شما به عنوان یک مشاور املاک برای گسترش کسب و کار خود، باید مشتریان را بشناسید و درک کنید. باید بدانید چه چیزی برای آنها اهمیت دارد و برای حرفه آنها مفید است. علایق و نیازهای آنها را بدانید و سپس اطلاعاتی در اختیار آنها قرار دهید که این نیازها را براورده سازد. برای این که به طور موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، باید خدمات خود را با نیازهای تک تک آنها هماهنگ سازید.

اگر از یک رویکرد تعمیم یافته برای دسترسی به مخاطبان استفاده کنید، ممکن است هیچ گاه به هدف نهایی خود نرسید. به طور مثال اگر لزام است که به یک سری از مشتریان جوان خود پیام ارسال کنید، بهتر است به جای متن ساده قدیمی از ترکیب تصاویر گرافیکی استفاده کنید.

در این صورت میتوانید توجه تعداد زیادی از آنها را به خود جلب کنید. ولی استفاده از یک متن ساده با فونت معمولی معمولا نادیده گرفته خواهید شد. هنگامی که مشتریان بفهمند که نیازهای آنها درک شده و مورد توجه قرار گرفته شده، به احتمال زیاد به مشتری وفادار شما تبدیل خواهند شد.

اهمیت بازاریابی رابطه مند چیست؟

2.می توانید خود را با انتظارات مشتریان تطبیق دهید.

یکی از اهداف بازاریابی رابطه ای این است که بدانید چگونه می توانید مشتریان خود را بسیار راضی نگه دارید. هرگز اجازه ندهید مشتری ناراضی از معامله با شما باشد.

بسیاری از مشتریان در صورتی که از شما نا امید شوند، به آژانس های املاک دیگر پناه خواهند برد. همیشه به گونه ای به آنها خدمات بدهید که بخواهند بار دیگر نزد شما باز گردند. پس از تکمیل معامله با مشتری، کار انجام شده را ارزیابی کنید:

  • آیا آنها از خدمات آژانس شما راضی بودند؟
  • آیا شکایت هایی از مشاوران املاک مجموعه شما داشتند؟
  • اگر به جای مشتری بودید، دوباره این مجموعه را انتخاب می کردید؟
بازاریابی رابطه ای در مشاوره املاک چیست؟

3. به شما کمک می کند با مشتری در ارتباط باشید.

نباید تصور کنید که مشتری بنگاه معاملات ملکی شما، حتی زمانی که با او در تماس نیستید به یاد شماست! با وجود هزاران دغدغه ذهنی دیگر، شاید شما آخرین چیزی باشید که به ذهن او خطور می کند. مگر این که به طور دائم با او در تماس باشید.

شما با بهبود رابطه خود با مشتری، میتوانید فرصت های شغلی بیشتری برای خود ایجاد کنید. چگونه؟ همیشه وجود خود را به آنها یاداوری کنید:

  • برای مشتری ایمیل بفرستید.
  • از خبرنامه استفاده کنید.
  • بخواهید شبکه های اجتماعی شما را دنبال کنند.
  • دلیل انتخاب دوباره خود را به آنها گوشزد نمایید. چرا باید شما را دوباره انتخاب کنند؟
تاثیرات بازاریابی در کسب و کار مشاوره املاک

4.به شما کمک می کند تا برندسازی کنید.

در ارتباط با مشتری املاک باید برندی ایجاد کنید که به راحتی آنها را به یاد شما بیاندازد! ویژگی هایی که برند شما باید بداشته باشد را از یک متخصص در این زمینه پرس و جو کنید. سعی کنید درطراحی لوگو، رنگ های برند و دکوراسیون محل کار خود اهمیت دهید. رنگ های کاربردی میتواند مشتری را به جای جذب کردن از شما دور کند.

بنابراین روانشناسی رنگ ها را دست کم نگیرید. جملاتی که در کارت ویزیت و تراکت های تبلیغاتی آژانس املاک خود استفاده می کنید نیز میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.

باید سعی کنید از عبارت مختصری استفاده کنید که منحصر به فرد بودن شما را نشان دهد. با این ویژگی های میتوانید خود را از رقبا متمایز سازید. در طراحی برند خود به این موارد توجه کنید:

  • آژانس شما چه تفاوتی با سایر بنگاه های معاملات ملکی دارد؟
  • میزان اعتبار شما در بین مشتریان چقدر است؟
  • آیا مشتری از عقد قرارداد در بنگاه شما راضی و مفتخر است؟
  • چرا مشتری باید دوباره به بنگاه ملکی شما باز گردد؟
بازاریابی رابطه ای و بازاریابی کلاسیک

جمع بندی

بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک میتواند به شما کمک کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید. سعی کنید از روش های سنتی فاصله بگیرید و خود را به تکنیک های مدرن مجهز سازید. در واقع امروزه با افزایش تعداد مشاوران املاک دیگر نمیتواند به روش های قدیمی بسنده کرد.

برای متمایز ساختن خود از سایر مشاوران املاک باید چهره ای متفاوت و متخصص در زمینه کاری خود  نشان دهید. در این مقاله به توضیح بازاریابی رابطه ای پرداختیم و کاربرد آن در حرفه املاک را شرح دادیم.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی از جمله مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره را به شما عزیزان ارائه می کند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به مجله املاک داران مراجعه نمایید.

شرایط اخذ جواز کسب مشاور املاک

شرایط اخذ جواز کسب مشاور املاک چیست؟ فروش املاک و مستغلات به دلیل انعطاف پذیری، استقلال و البته درآمد شغل بسیار جذابی است. در واقع هیچ محدودیتی برای درآمدی که یک مشاور املاک می تواند بدست آورد، وجود ندارد.

بنابراین ممکن است شما هم در فکر دایر ساختن یک مرکز مشاور املاک در شهر خود باشید. همانطور که می دانید در ایران برای جواز کسب مشاغل مختلف باید هفت خان رستم را طی کنید.

ولی تعداد آژانس های املاک در اطراف ما هر روز در حال افزایش است! آیا راه اندازی یک بنگاه معاملات ملکی کار ساده ای است؟ مراحل اخذ جواز کسب مشاور املاک در ایران به چه صورتی می باشد؟ اولین قدم برای راه اندازی آژانس ملکی چیست؟ با املاک داران همراه باشید تا به تمامی سوالات شما درباره جواز کسب مشاور املاک پاسخ دهیم.

اهمیت جواز کسب مشاور املاک

آیا می دانید چرا باید برای اخذ جواز کسب مشاور املاک اقدام کنید؟ البته که نداشتن جواز کسب غیر قانونی می باشد ولی بسیاری از مشاغل بدون داشتن مجوز شروع به کار می کنند. در واقع افراد تنها زمانی به دنبال جواز کسب می روند که قانون آنها را مجبور کند. حرفه مشاور املاک نیز از این قائده مستثنی نیست.

چرا که درآمد بنگاه های ملکی توسط اتحادیه صنف مشاوران املاک تخمین زده و تعیین می شود. بنابراین در صورتی که زیر مجموعه صنف مشاوران املاک نباشید، نمیتوانید درآمدی مطابق با تعرفه ها داشته باشید. از آنجایی که مشاور املاک یک شغل پر درآمد محسوب می شود، منطقی ترین کار این است که طبق قانون عمل کنید.

بنابراین یکی از اولین اقدامات شما برای تاسیس یک آژانس املاک، باید اخذ مجوز کسب باشد. این جواز باید روی دیوار آژانس شما نصب گردد تا بتوانید اعتبار خود به مشتری ثابت کنید و اعتماد مشتری را جلب نمایید. شما با داشتن چنین مجوزی، به عنوان زیر مجموعه اتحادیه صنف معاملات املاک، میتوانید به راحتی اختلافات احتمالی را حل و فصل نمایید.

جواز کسب مشاور املاک و مستغلات

مراحل دریافت مجوز کسب مشاور املاک

در صورتی که می خواهید کسب و کار جدیدی راه بیاندازید، باید مراحل قانونی آن را طی کنید. در این صورت نه تنها در طور کار خود با مشکلی مواجه نخواهید شد، بلکه میتوانید از مزایای داشتن مجوز نیز استفاده کنید.

در حرفه مشاور املاک نیز به همین ترتیب است و باید جواز کسب را دریافت کنید و روی دیوار محل کار خود نصب نمایید. ابتدا باید درخواست خود را ارائه کنید. سپس مدارک لازم را آماده کرده و مرحله بازرسی را پشت سر بگذارید.

در نهایت باید منتظر صدور جواز باشید. در اینجا مراحل دریافت مجوز کسب مشاور املاک را برای شما شرح خواهیم داد:

  1. در اولین مرحله باید به صورت حضوری و یا آنلاین به اتحادیه مشاور املاک مراجعه نمایید. کافیست به سامانه ایران اصناف بروید و درخواست کسب پروانه را ثبت کنید.
  2. ده روز پس از ثبت درخواست، کارشناسان به بررسی صلاحیت شما می پردازند و درخواست شما را رد یا تایید می کنند. در صورتی که درخواست شما تایید شود، اجازه ارسال مدارک به شما داده می شود.
  3. مدارک لازم برای اخذ جواز کسب مشاور املاک که باید آماده کنید، شامل کپی مدرک تحصیلی، شناسنامه، کپی کارت پایان خدمت یا معافیت (برای آقایان)، کپی کارت ملی، کپی سند مالکیت صنفی، فیش حق عضویت در اتحادیه املاک، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی عدم اعتیاد، گواهی صلاحیت فنی، کارت سلامت از وزارت بهداشت، گواهی گذراندن جلسات آموزشی می شود.
  4. در صورتی که مدارک شما توسط کارشناسان اتحادیه تایید شود، به محل کار شما بازرسانی فرستاده می شود. در نهایت هیئت مدیره اتحادیه تصمیم به صدور یا عدم صدور مجوز کسب می گیرند. در صورتی که مجوز صادر شود، باید سالانه آن را تمدید کنید.
جواز کسب مشاور املاک و مستغلات

برای اخذ جواز کسب مشاور املاک به کجا مراجعه کنیم؟

وزارت صنعت، معدن و تجارت، نهادی است که جواز کسب برای مشاغل مختلف صادر می کند. در واقع اتحادیه اصناف زیر نظر این وزارت به ارائه مجوز کسب در زمینه های مختلف می پردازند.

بنابراین در صورتی که می خواهید یک دفتر مشاور املاک راه اندازی کنید، ابتدا باید به اتحادیه املاک در شهر خود مراجعه نمایید. در واقع می توانید به وبسایت اتحادیه مشاور املاک شهر خود بروید و برای راه اندازی کسب و کار و دریافت مجوز ثبت نام کنید.

چگونه نظر بازرسان اتحادیه را جلب کنیم؟

شما باید قبل از حضور یافتن بازرسان در محل کار خود، مطمئن شوید که صلاحیت شما را تایید خواهند کرد. چگونه می توان نظر بازرسانی که اتحادیه می فرستد را جلب نمود؟؟ کافیست از قبل در رابطه با معیارهای انتخاب اتحادیه برای صدور جواز کسب تحقیق کنید و از ویژگی های یک مشاور املاک خوب مطلع باشید. در اینجا به ویژگی های مشاور املاک مورد تایید بازرسان اشاره می کنیم:

  1. اگر می خواهید در نظر بازرس یک واحد صنفی معتبر به حساب بیایید، باید مساحت ملک تجاری شما حداقل 50 متر باشد.
  2. بهتر است دوره های مدیریت املاک و دوره های آموزشی مورد نیاز برای مشاوران املاک را گذرانده باشید. همچنین تجربه و سابقه کاری میتواند در تایید شدن شما توسط کارشناسان تاثیر گذار است.
  3. بازاریابی مدرن را همراه با روش های سنتی به کار ببندید. همچنین از تجهیزات کامپیوتری مناسب در محل کار خود استفاده کنید و به روز باشید.
  4. برای دریافت گواهی سلامت اقدام کنید و تمامی استانداردهای بهداشتی را مد نظر قرار دهید.
  5. دکوراسیون محیط کار خود را به گونه ای طراحی و تنظیم کنید که با عرف همخوانی داشته باشد.
شرایط اخذ جواز کسب مشاور املاک

جمع بندی

همانطور که گفتیم اتحادیه املاک برای درآمد و کسب و کار شما قوانین وضع می کند. از طرف دیگر یک مرجع رسیدگی به شکایات مشتریان می باشد. بنابراین اخذ جواز کسب مشاور املاک برای آینده کاری شما بسیار حائز اهمیت می باشد.

در واقع شما با چنین مجوزی میتوانید اعتبار خود را افزایش دهید و اعتماد مشتریان را نیز جلب کنید. در این مقاله به سوالات شما در رابطه با جواز کسب مشاور املاک پاسخ دادیم.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی در زمینه املاک و مستغلات ارائه می کند که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره می شوند. با مراجعه به صفحه اصلی سایت می توانید اقدام به استفاده از این خدمات نمایید.

در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به مجله املاک داران مراجعه نمایید.

چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟

چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟ به عنوان یک مشاور املاک، ممکن است مشتریانی که با آنها کار می کنید درگیر مشاجره می شوند. هرچند به دلایل متعدد مثل نوسان قیمت ملک در بازار چنین اختلافاتی طبیعی است.

گاهی مشاور املاک با میانجیگری میتواند به اختلاف بین مشتریان پایان دهد. اما در برخی موارد اختلافات شدیدی بین دو طرف قرارداد و یا بین مشاور املاک و یکی از مشتریان رخ می دهد.

در چنین شرایطی بهترین راهکار مراجعه به شورای حل اختلاف اتحادیه املاک است. با املاک داران همراه شوید تا بدانید چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟

چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟

چگونگی حل اختلاف بین مشتریان

هیجان در هنگام عقد قرارداد های ملکی می تواند بالا باشد و چگونگی حل اختلاف مشتریان نیاز به تبحر خاصی دارد. آیا برخی مشتریان با بحث و جدال شما را نگران می کنند؟ آیا خود را در بین مشتریان آزار دهنده، منفی و یا متکبر می بینید که از کار کردن با آنها نا امید هستید؟

گاهی ممکن است مالک از کاهش قیمت ملک عصبی باشد. یا در برخی موارد خریدار از روند مذاکره ناراضی هستند. برخی دیگر به دلیل ناتوانی مالی خود شما را سرزنش می کنند! در بازار ملک، خریداران و فروشندگان زیادی احتمالا از معامله ناراضی هستند و شما را داور قرار می دهند.

در صورتی که مهارت کافی برای خاتمه دادن به بحث و جدال ها داشته باشید، کار به شورای حل اختلاف ملک نخواهد رسید. در این مقاله به ترفندهایی برای حل اختلاف مشتری می پردازیم:

1.گوش دهید و همدردی کنید.

گوش دادن به نگرانی های طرفین قرارداد، یک مهارت بسیار مهم در حل اختلاف مشتری به شمار می رود. از آنجایی که بحث و جدل بخشی از شغل مشاور املاک است، از قطع کردن سخن طرف ناراضی و دفاع کردن از خود امتناع کنید.

چگونه اختلافات بین مشتریان را حل کنیم؟

در عوض، بهتر است مسائلی که برای مشتری مهم است را مطرح کنید و با او همدردی نمایید. بعد از شنیدن صحبت های مشتری، هر آنچه گفته را تکرار کنید تا مطمئن شود که مشکل او را درک نموده اید.

سپس به بیان دیدگاه خود بپردازد و جنبه دیگر مسئله را برای او روشن سازید. به طور مثال زمانی که مستاجر از چکه کردن شیر آب گله مند است، شما به عنوان مشاور املاک در صورت عدم درک مشکل باعث بالا گرفتن بحث خواهید شد.

بنابراین هر زمان که مشکلی بین مشتریان بوجود آمد، از قبل زمانی برای حل اختلاف تعیین کنید. با هر یک از طرفین به طور جداگانه صحبت کنید و به نتیجه برسید. سپس آنها رو در روی هم قرار دهید و مسئله را حل کنید. مطمئن شوید که به خوبی از عهده مدیریت چنین جلسه ای بر خواهید آمد.

حل اختلاف بین مشتریان

2.میانجیگری کنید، حقایق را ثبت کنید و در میان بگذارید.

بسیاری از اختلافات ملکی از آنجا شروع می شود که یکی از طرفین تصور می کند طرف دیگر به او بدهکار است. شما به عنوان شخص ثالث، موظف هستید به حل اختلاف بین آنها بپردازید.

سعی کنید حقایق را ثبت کنید و برای هر یک از طرفین شرح دهید. نقش شما به عنوان یک میانجی این است که به مشتریان کمک کنید تا آرامش خود را حفظ کنند. سپس برای دستیابی به راه حلی دوستانه سازش نمایند.

یکی از مسائلی که ممکن است کار به شورای حل اختلاف ملک بکشد، ادعای دریافت وثیقه است. مشاور املاک باید اسناد مرتبط با وضعیت ملک را به خوبی نگهداری کند تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

همچنین مهم است که گزارش کاملی از وضعیت ملک به هنگام ورود مستاجر فراهم سازید. در واقع تنظیم صحیح قرارداد توسط مشاوران املاک میتواند مانع ایجاد چنین اختلافی در آینده شد. باید قبل از بستن قرارداد مسائلی نظیر هویت طرفین، وضعیت ملک، شرح مسائل حقوقی را در نظر بگیرید.

نکات مهم برای مشاوران املاک جهت حل اختلاف بین مشتری ها

3.به مشکل حمله کنید، نه به شخص!

طبیعتا یک سری مشکلات ممکن است عصبانیت مستاجر، مالک و یا هر دو را برافروزد. شما به عنوان یک مشاور املاک گاها با این افراد ناراضی مواجه خواهید شد. در چنین شرایطی باید محترمانه و با مهارت کامل به برطرف کردن مشکل طرف ناراضی بپردازید.

باید بدانید در صورت عدم رعایت حقوق هر یک از طرفین قرارداد، ممکن است از شما در شورای حل اختلاف املاک شکایت شود. کافیست حقوق مالک و مستاجر را در نظر بگیرید و بی طرف باشید.  اگر قصد مدیریت صحیح و حل اختلاف مشتری را دارید، باید هدف شما مشکل باشد نه شخص!

گاهی در یک مشاجره سنگین، حالت تدافعی گرفتن و رساندن منظور به کمک توهین و اتهام کار راحتی است.

اما چنین کاری فقط باعث تشدید مشکلات می شود. از حمله یا اظهار نظر شخصی خودداری کنید و به جای آن به گوش دادن و همدردی با طرف ناراضی بپردازید. سپس نوبت شما خواهد رسید تا صحبت کنید و فرصتی برای حل سریع تر مشکل پیدا کنید.

4.ارتباط به موقع و موثر ایجاد کنید.

اگر مسائل برای مدتی حل نشده باقی بماند و یا طرفین تصور کنند که با آنها ارتباط موثری برقرار نشده، ممکن است مشکل به راحتی تشدید شود. مطمئن شوید مستاجر و مالک چه روش ارتباطی را ترجیح می دهند. برخی افراد با تماس تلفونی و برخی ارتباط از طریق ایمیل راحت تر هستند. گاهی مسائل جدی و فوری هستند و باید روش حضوری را انتخاب کنید.

نحوه حل اختلاف مشتری چگونه است و نقش شورای حل اختلاف اتحادیه املاک چیست؟

5.خصومت ها را فراموش کنید.

هر شغلی مشکلات خودش را دارد. ارتباط با افراد یک مهارت مهم است، چرا که همیشه آرام ماندن در شرایط خاص ساده نیست. فراموش کردن خشم و عصبانیت مشتری و سر و سامان دادن به اوضاع کار دشواری است.

شما باید مشکل از چالش های دیگری که با آن در همان زمان روبرو هستید، تفکیک کنید. آن را حل کنید و سپس ادامه دهید. اجازه ندهید موارد منفی در رابطه با آن مشکل، پس از حل ذهن شما را آزرده کند. آن مشکل و خصومتی که ایجاد شد را در یک جعبه بگذارید و همان جا رها کنید.

سخن نهایی

اینها چندین مهارت ساده می باشند که شما را در مسیر حل اختلاف مشتری یاری می کنند. شما به عنوان یک مشاور املاک باید فنون مذاکره و چگونگی حل اختلاف بین مالک و مستاجر را بدانید.

یادتان باشد که مراجعه به شورای حل اختلاف املاک باید آخرین تیر شما باشد. سعی کنید با مشاوره حقوقی صحیح و منصفانه، رضایت طرفین قرارداد را جلب کنید و جلسه را تحت کنترل خود در آورید.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی در زمینه خرید و فروش املاک به شما عزیزان ارائه می کند که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان غیره می شوند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به مجله املاک داران مراجعه نمایید.

متن آگهی مشاور املاک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

متن آگهی مشاور املاک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ مشاور املاک از جمله شغل های پر درآمد است ولی به علت رقابت در آن لازم است از تبلیغات مفید و جذاب استفاده کنید. بخش موثر تبلیغات در اجرا کردن آن است.

اگر از مطالب مفید برای تبلیغات خود بکار ببرید، مشتریان نیز از شما برای مشاوره خود کمک می گیرند.

کار مشاور املاکی این روزها توجه افراد زیادی را به خود جذب کرده و در کوچه و خیابان ها می توان دفاتری با نام مشاوره املاک مشاهده کرد. ولی در این میان کدام مشاوره برنده است؟ کدام مشتری های بیشتری جذب خواهد کرد؟

معمولا فردی که بتواند به درستی کار تبلیغات خود را پیش ببرد در آخر مشتری های زیادی را به خود جذب می کند. ما در ادامه این مطالب درباره متن آگهی مشاور املاک توضیح داده ایم که شما بتوانید تبلیغاتی مفید ارائه دهید پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

متن آگهی مشاور املاک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

نمونه متن تبلیغات مشاوره املاک

اصلی ترین علت ها را در همان ابتدای مقاله توضیح دادیم، علت اول به دلیل همگانی بودن شغل مشاوره املاک است و با رقابت در بازار پر رقیب معمولا لازم است برای جذب مشتری، فروشنده یا خریدار تلاش زیادی کرد که اصلی ترین کار تبلیغات صحیح و تضمینی است.

ولی علت دیگری که ما را به طرف تبلیغات در مشاوره املاک می کشاند این است که احتمال دارد خدماتی اضافه صورت گیرد یا کاری اجرا کنیم که دیگر مشاوران املاک از انجام دادن آن مخالفت می کنند یا اینکه کلا انجام نمی دهند.

ما به وسیله تبلیغات صحیح می توانیم فعالیت های خود را به اطلاع عموم برسانیم و به اینگونه آن ها را تشویق کنیم که برای خرید یا فروش املاک خود به ما سر بزنند.

متن تبلیغات مشاوره املاک

چگونه آگهی املاک بنویسیم؟

حال بهتر است در رابطه با ویژگی های تبلیغات صحبت کنیم. متن تبلیغات مشاوره ها باید چگونه باشد تا مشتری را به خود جذب کند؟ یک تبلیغ مناسب لازم است چه خصوصیاتی داشته باشد؟ در تبلیغات املاک از چه کلمات و جملاتی بکار ببریم؟ در اینجا ما به کلیه این پرسش ها پاسخ خواهیم داد.

انتخاب صحیح عنوان

بطور کلی برای مشاوره های املاک از شیوه های تبلیغاتی مثل کارت ویزیت، اعلامیه تبلیغاتی، روزنامه ها، مجلات استفاده می شود. باید عنوانی درست انتخاب کرده و آن را به صورت بزرگ روی کارت ویزیت یا غیره چاپ کنید تا مشتری همین که آن را ببیند بفهمد توضیحات درباره چه خدماتی است.

طولانی نبودن متن تبلیغ

به یاد داشته باشید که مشتری شما به جز تبلیغ شما روزانه شاید صدها تبلیغ دیگر را هم ببیند، همین طور او نمی تواند برای همه تبلیغات وقت زیادی بگذارد و تمام تبلیغات طولانی را بخواند. در این میان تبلیغی برنده است که در جملاتی کوتاه و به صورت مختصر و مفید همه خصوصیات را بدون اینکه مشتری خسته شود توضیح داده باشد.

اگر مطلبی برای تبلیغ دفتر مشاوره خود در نظر دارید که بیشتر از سه یا چهار خط است توصیه ما به شما این است که آن را خلاصه کنید و شانس بیشتری برای خوانده شدن توسط مشتری ها داشته باشید.

ولی در تبلیغات ملک و املاک لازم به توضیحات زیادی ندارید، زیرا بیشتر مشتریان به کار شما شناخت کافی را دارند. تنها لازم است به صورت تیتروار و با کلمات تحریک کننده فعالیت تان را منتشر کنید که مشتری بیشتری را جلب کنید.

هرآنچه باید درباره آگهی املاک بدانید

علت انتخاب

به چه علت باید شما انتخاب مشتری باشید؟ علت اطمینان مشتری نسبت به شما چیست؟ اینها از جمله پرسش هایی است که در تعیین متن خود لازم است به آنها توجه کنید. پیش از انتخاب متن خود برای تبلیغ به کلیه این پرسش ها پاسخ عاقلانه و صحیح دهید. معمولا چنانچه شما با این جواب ها قانع شده باشید، مشتری شما نیز قانع خواهد شد.

در مجموع هدف این است که به مشتری دلیل قانع کننده ای دهید و برای استفاده از خدمات از شما مشاوره بگیرد. او را مطمئن کنید که خرید یا فروشی آرام و مطمئن خواهد داشت و در معاملات خود توسط شما پشیمان نخواهد شد.

انتخاب متن های تحریک کننده

برای نوشتن توضیحات می توانید آنها را در همان متن های کوتاه به کار ببرید یعنی باید آن متن های کوتاه که تحریک کننده مشتری هستند را با تمرکز بسیار طراحی کنید و همین طور از کلمات تاثیر گذار استفاده کنید.

قطعا با تجربه ای که در کار مشاوره املاک دارید می دانید کدام کلمات و جملات روی مشتری های شما تاثیرات بیشتری دارد و او بیشتر تشویق می شود تا برای خرید یا فروش ملک پیش شما بیاید. بنابراین از همین ها در تبلیغات خود استفاده کنید تا مشتری به شما اعتماد کند.

اگر متن بیش از حد منحصر به فرد و انگیزشی باشد، مشتری به راحتی متوجه خواهد شد و ممکن است با خود فکر کند که قصد گول زدن او را دارید. پس به این مسئله هم دقت نموده و متنی را انتخاب کنید که اعتماد مشتری را دو چندان کند نه همان اعتماد اولیه ای را هم که نسبت به شما داشت از دست بدهد.

نام بردن راه های ارتباطی

این راه ها برای مشاوران املاک بطور کلی تعیین آدرس دفتر و همین طور شماره های تماس است که به شما توصیه می کنیم حتما یک شماره ثابت از دفتر املاکی خود در تبلیغات بنویسید که مشتری بتواند از بابت شما مطمئن باشد. همین طور نوشتن شماره همراه برای اینکه همه زمان بتوانید به مشتری های خود پاسخ بدهید کار آمد است.

این روزها با توسعه فضای مجازی و اینترنت خیلی از مشاوران در شبکه های اجتماعی مشغول بکار هستند. چنانچه شبکه اجتماعی خاصی در زمینه دفتر مشاوره خود دارید، می توانید آن را در تبلیغات خود بنویسید که اگر مشتری تحریک شد بتواند از طریق شبکه های اجتماعی اطلاعات بیشتری از شما کسب کند.

نام بردن راه های ارتباطی

نمونه متن تبلیغات برای مشاوران املاک

حالا شما با علت های تبلیغات و همچنین روش تبلیغات تا حدودی آشنا شدید حال خوب است چند مدل متن تبلیغات را به شما بگوییم که توسط آن ها بتوانید متن خود را با استفاده از ایده هایتان بنویسید یا اینکه از این مطالب برای نوشتن تبلیغات خود کمک بگیرید. در ادامه با چندین روش نوشتن آگهی آشنا می شوید پس تا پایان ما را همراهی کنید.

املاک خود را در سریع ترین زمان ممکن و با مشاوره املاک ما بخرید یا به فروش برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس موجود در این اعلامیه تماس بگیرید.

انجام فعالیت های ملکی در خوب ترین روش ممکن را از این مشاورین املاک بخواهید. با اطمینان از ما منزل یا زمینی با پایین ترین قیمت برای خود بخرید یا به بیشترین قیمت منازل یا زمین خود را بفروشید. امیدواریم ما را برای مشاوره و راهنمایی خود انتخاب کنید که کلیه این خدمات را به شما ارائه دهند. حال می توانید با شماره آگهی تماس گرفته و از این خدمات برخوردار شوید.

متن های طلایی و اعجاب انگیز آگهی فروش خانه

برای فروش خانه نیاز به نمونه متن آگهی فروش آپارتمان دارید که بتوانید هر چه سریع تر برای فروش آن اقدام کنید. در ادامه به دو روش بسیار کاربردی اشاره خواهیم کرد:

شروع مقدمه آگهی با متنی قوی

مقدمه آگهی شما یک امر بسیار مهم است. به این دلیل که مشخص می کند که آیا مشتریان برای خواندن تبلیغ شما وقت می گذارند یا نه. در این صورت لازم است شما یک مطلب قانع کننده برای مشتریان پیدا کنید.

قابلیت مهم فروش منزل خود را تعیین کنید و در تیتر آگهی خود قرار دهید. دقت کنید که چطور داده های مورد نیاز را به مشتریان اعلام کنید مثلا اگر درباره حیاط بزرگ صحبت کرده اید این کار می تواند خریدارانی که به دنبال منزلی با حیاطی بزرگ هستند را تحریک کند تا روی تبلیغ شما کلیک کنند. اطمینان پیدا کنید که همه موارد درباره لیست آنلاین به شما کمک شایانی در معروف شدن می کند.

دقیق و روشن باشید

خرید منزل هیجان آور است ولی از سوی دیگر زمان بر و باعث اضطراب می شود. چنانچه در تبلیغات ملک شما داده‌ هایی نامربوط باشد یک اثر منفی بر تبلیغ شما می گذارد. از موارد زیر استفاده کنید. به طور مثال تصاویری از سرویس و اتاق خواب ها همچنین اطلاعات دقیق مکان از جمله داده هایی است که می توانید در آگهی خود ذکر کنید.

دقیق و روشن باشید

کلام پایانی

امیدواریم با خواندن مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با متن آگهی مشاور املاک دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید. همچنین با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن خرید و فروش خانه و ویلا در اصفهان، در اجاره مسکن نیز استفاده نمایید.

خدمات مجموعه املاک داران شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره می شوند. برای بهره مندی از این خدمات به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.