املاک اصفهان

سامانه یکپارچه خرید و فروش و رهن و اجاره ملک

املاک اصفهان

سامانه یکپارچه خرید و فروش و رهن و اجاره ملک

مدیریت آژانس املاک کفی و دپارتمانی چه تفاوتی با هم دارند؟

مدیریت آژانس املاک کفی و دپارتمانی چه تفاوتی با هم دارند؟ آیا تصمیم به دایر ساختن یک آژانس املاک دارید؟ پس باید قبل از هر چیز اطلاعات خود درباره انواع آژانس های املاک افزایش دهید.

آیا ترجیح می دهید با تاسیس دفتر املاک کفی شروع به کار کنید یا از همان آغاز در فکر راه اندازی دپارتمان املاک هستید؟ همچنین باید بدانید که آژانس های چه برتری هایی نسبت به یکدیگر دارند و کدامیک متناسب با بودجه اولیه شما می باشد.

در سال های اخیر، املاک دپارتمانی بیشتر مورد توجه و اهمیت مشاوران املاک قرار گرفته است. اما دفاتر املاک سنتی هم مزایای منحصر به خود را دارند. در این مقاله به تفاوت مدیریت آژانس املاک کفی و دپارتمانی می پردازیم. با املاک داران همراه باشید.

تفاوت آژانس املاک کفی و دپارتمانی

انواع دفتر مشاور املاک

در کشور ما، حرفه مشاوره املاک در دو شرایط متفاوت در جریان می باشد. چرا که مشاوران املاک در کنترل امور و اداره کسب و کار خود، دو طرز فکر متفاوت دارند. گروهی از مشاوران املاک به طور سنتی و از گذشته در بازار مسکن مشغول به کار هستند.

آنها معمولا کار خود را از یک دفتر معاملات ملکی کوچک با چند میز و صندلی آغاز نموده اند. به این نوع آژانس ها، آژانس املاک کفی گفته می شود.

و اما در مقابل، یک گروه از مشاوران املاک وارد بازار املاک شده اند که طرز فکری نوین دارند. آنها شرکت بزرگ و فعالی دایر نموده اند و نگاه سیستماتیک به حرفه خود دارند. این دسته از آژانس ها را نیز آژانس املاک دپارتمانی می نامند.

  • بنگاه های سنتی املاک بر اساس فایل های جمع آوری شده از طریق آشنایان به صورت محلی به فعالیت می پردازند. این مغازه های کوچک بسیار با تجربه و مورد اطمینان افراد محل می باشند و مشتری ثابت خود را دارند. از طرفی به دلیل کم بودن هزینه ها، حق الزحمه کمتری نیز از مشتری دریافت می کنند.
  • املاک دپارتمانی به صورت پیشرفته تری مشغول به فعالیت هستند و با توجه به هزینه های بالا، طبیعتا حق کمیسیون بیشتری دریافت می کنند. این نوع آژانس املاک از بخش های زیادی تشکیل شده و یک سازمان بزرگ می باشد.
تفاوت مدیریت آژانس املاک کفی و دپارتمانی

تفاوت مدیریت آژانس املاک کفی و دپارتمانی

تفاوت مدیریت آژانس املاک کفی و دپارتمانی در چیست؟ تفاوت اصلی دفاتر املاک سنتی و معمولی با دپارتمان های املاک در ظاهر آنها می باشد. آژانس املاک دپارتمانی یک مجموعه بزرگ تر می باشد که به سبک مدرن مدیریت می گردد.

از طرف دیگر این آژانس های مدرن تعداد کارمندان بیشتری دارند و امکان رشد و پیشرفت برای مشاوران املاک در چنین مجموعه هایی قطعا بیشتر است.

همچنین برای استخدام نیرو به مهارت و سطح علمی آنها علاوه بر تجربه نیز اهمیت می دهند. مزیتی که برای آژانس املاک کفی میتوان ذکر نمود،این است که چنین دفاتری را میتوان با هزینه کمی راه اندازی کرد.

در صورتی که برای دایر ساختن دپارتمان های املاک به بودجه اولیه بیشتری نیاز دارید. در ادامه به توضیح این دو نوع آژانس املاک و نحوه مدیریت آن می پردازیم:

آژانس املاک کفی

از آنجایی که تاسیس آژانس املاک کفی یا همان آژانس های معمولی هزینه کمتری نیاز دارد، معمولا افراد ترجیح می دهند سرمایه خود را برای راه اندازی یک دفتر املاک کوچک در محله خود هزینه کنند. اما این دفاتر مزایا و معایبی دارد که باید پیش از شروع به کار به آنها توجه کنید.

آژانس املاک کفی به تمامی بنگاه های معاملات ملکی اطراف شما گفته می شود که به سبک سنتی اداره می شوند. از آنجایی که این آژانس های املاک سنتی در سرتاسر شهر فراوان هستند، هر یک گستره فعالیت محدود تری دارند.

در واقع چنین دفاتر املاکی، محدوده کوچک تری را در اختیار دارند و تمامی معاملاتی که در آن انجام می شود، مربوط به خیابان های نزدیک به آژانس می باشد.

در نتیجه مشتریان آژانس املاک کفی معمولا ثابت هستند. در صورتی که یک مشتری به بنگاه بیاید و خرید، فروش یا اجاره خانه انجام دهد، تا چند سال آینده مشتری وفادار این آژانس خواهد بود. در حقیقت ساکنین هر محل به آژانسی که در نزدیکی آنها فعالیت می کند، معمولا اعتماد بیشتری دارند.

اما از ایرادهایی که میتوان به آژانس املاک کفی گرفت، محدود بودن دایره فعالیت آنهاست. به همین دلیل چنین آژانس هایی قابلیت استخدام کارمندهای کم تری را دارد.

از طرفی هرچند ممکن است کارمندان با تجربه باشند ولی معمولا از قشر آموزش دیده نیستند. همچنین در این آژانس ها، کارمندان کمتر فرصت رشد و توسعه مهارت های خود در زمینه املاک را پیدا خواهند کرد.

از طرف دیگر به دلیل عدم توجه به جزئیات فایل های ثبت شده توسط کارمندان در این آژانس های سنتی، ممکن است کیفیت در نظر گرفته نشود.

آژانس املاک دپارتمانی

و اما آژانس املاک دپارتمانی به یک مجموعه بزرگ گفته می شود که به سبک مدرن خدمات ارائه می دهد. در واقع دقیقا در نقطه مقابل آژانس های سنتی قرار دارد.

شما در دپارتمان املاک یک شرکت بزرگ را اداره می کنید که به سرتاسر شهر خدمات ارائه می دهد. اما در دفاتر سنتی تنها یک مغازه کوچک در محله خودتان را در اختیار دارید.

در چنین آژانس هایی شما تنها به فایل یابی در یک یا چند خیابان منتهی به آژانس محدود نیستید. علاوه بر این که امکان استخدام کارمندان بیشتری را میتوان در دپارتمان های املاک فراهم ساخت، دریافت فایل از مناطق بیشتری نیز امکان پذیر خواهد بود.

بنابراین با داشتن سهم بزرگ تری از بازار املاک، موقعیت رشد و پیشرفت کارمندان را نیز ایجاد می کنید.

بر خلاف آژانس املاک کفی، امکان استخدام نیروی کار بیشتری در این دپارتمان های املاک وجود دارد. البته این نیروها باید در زمینه املاک به کسب مهارت های لازم بپردازند و آموزش کافی در این حوزه دیده باشند.

هرچند تجربه میتواند شما را از سایر رقبا جلو بیاندازد، اما لازم است که تمامی مراحل آموزشی را نیز پشت سر بگذارید.

در چنین آژانس هایی میتوان به خرید و فروش املاک تجاری، اداری، مسکونی بپردازید و یا در زمینه سرمایه گذاری برای دارایی، مشارکت در دادرسی مستاجران، پیمانکاران و آژآنس های بیمه و مدیریت تسهیلات تخصص پیدا کنید.

دپارتمان املاک باید به طور مستقیم با موجر و مستاجر ارتباط برقرار کند و باعث اتلاف زمان کمتری از شما گردد. همچنین مسائل مربوط به اجاره خانه و پاسخ به اعتراض های مستاجرین بر عهده آنها می باشد. دپارتمان دردسر روبروی موجر و مستاجر را به حداقل می رساند.

انواع دفاتر املاک

جمع بندی

اغلب افراد تفاوت های عمده بین انواع آژانس املاک را نمی دانند. آنها در بنگاه های معاملاتی کوچک و بزرگ به انجام امور ملکی خود می پردازند ولی تصویر دقیقی از دپارتمان های املاک در ذهن ندارند.

در واقع دپارتمان های املاک از بخش های متعددی تشکیل شده که هر بخش وظیفه مختص خود را بر عهده دارد. در حالی که در آژانس های املاک معمولی، هر مشاور املاک یک مجموعه از وظایفه را باید انجام دهد.

 در دپارتمان های املاک به طور دقیق تری به انجام امور ملکی پرداخته می شود. اما با این وجود نمیتوان منکر کارکرد آژانس های املاک کفی یا سنتی شد.

آژانس املاک معمولی یا کفی با آژانس های املاک دپارتمانی تفاوت های اساسی دارند. اما شما به عنوان یک مشاور املاک باید قبل از راه اندازی دفاتر املاک، از تمامی جوانب کار آگاه باشید.

شما باید با توجه به شرایط و اولویت های خود برای تاسیس هر یک از این آژانس ها اقدام کنید.در این مقاله به توضیح برتری های هر یک از این دفاتر ملکی و تفاوت آنها با یکدیگر پرداختیم.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی از جمله خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره را به شما عزیزان ارائه می کند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به مجله املاک داران مراجعه نمایید.

چگونه اعتبار برند آژانس املاک را افزایش دهیم؟

چگونه اعتبار برند آژانس املاک را بهبود ببخشیم؟ برای کسب اعتبار برند به عنوان یک آژانس یا مشاور املاک باید تخصص خود را به نمایش بگذارید. در واقع در صورتی که از اعتبار و شهرت خوبی برخوردار باشید، مشتریان بیشتری به شما اعتماد خواهند کرد.

بنابراین میتوانید در حرفه خود موفق عمل کنید و روزانه فایل های متعددی را دریافت نمایید. از آنجایی که شغل مشاور املاک در جامعه ما آنطور که باید جا نیافتاده است، باید در جهت بهبود اعتبار آن بکوشید. با املاک داران همراه باشید تا بدانید چگونه اعتبار برند آژانس املاک را بهبود ببخشیم؟

چگونه اعتبار برند آژانس املاک را بهبود ببخشیم؟

برندسازی املاک و مستغلات چیست؟

در واقع برندسازی یک استراتژی بازاریابی چند وجهی می باشد که به منظور ایجاد هویت تجاری طراحی شده است. برندسازی املاک و مستغلات، قرار دادن آژانس در موقعیتی ست که حس اعتماد بین خریدار و فروشنده ملک و شما ایجاد کند.

همه کارگزاران و مشاوران املاک در یک سری معاملات تجاری مشابه مشارکت دارند: خرید و فروش ملک. برای کسب اعتبار برند لازم است که مشتری احتمالی شما چیزی بیشتر از تخصص شما به عنوان مشاور املاک در زمینه مذاکرات املاک تجاری یا مسکونی بداند! در حقیقت باید به مشتری ثابت کنید که در چه زمینه هایی بهتر از رقبای خود  هستید.

برندسازی املاک و مستغلات چیست؟

نحوه کسب اعتبار برند به عنوان مشاور املاک

همانطور که می دانید اعتبار هر برندی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که هر چه اعتبار بالاتری در بازار کار خود داشته باشید، درآمد شما به همان میزان بالاتر خواهد بود. گاهی مشتری شما را نمی شناسد و فقط نام برند آژانس املاک شما را شنیده است.

همین مسئله منجر به جلب اعتماد وی و در نهایت عقد قرارداد خواهد شد. البته که نمی توان دو روزه چنین اععتباری را کسب نمود و نیاز به مدت ها فعالیت حرفه ای دارد.

به مرور زمان با اعتبار سازی آژانس املاک خود میتوانید جایگاه خوبی در صنعت املاک پیدا کنید. در ادامه به شما ترفندهای بهبود اعتبار برند آژانس املاک را آموزش می دهیم:

1. خوش قول باشید.

یکی از مهمترین عوامل در کسب اعتبار آژانس املاک، خوش قول بودن است. در واقع اگر مشتریان متوجه شوند که حرف و عمل شما یکی نیست، دیگر به شما اعتماد نخواهند کرد.

در این شرایط نه تنها مشتری فعلی را از دست می دهید، بلکه بدقولی شما دهان به دهان می چرخد و به اعتبار شما لطمه می زند. بنابراین سعی کنید وعده هایی ندهید که از عهده آن بر نمی آیید.

یا اگر قول انجام کاری را به مشتری دادید، نهایت سعی خود برای محقق ساختن آن را انجام دهید.

2.واقع گرا باشید.

از دیگر مواردی که می تواند اعتبار آژانس املاک شما را به خطر بیاندازد، واقع گرا نبودن است. شرایط ملک، خواسته های خریدار و وضعیت قرارداد را به طور شفاف برای طرفین شرح دهید. هیچ گونه اغراقی در وضعیت ملک نکنید و اجازه دهید مشتری با واقعیت روبرو شود.

اگر مشتری متوجه شود که شما در رابطه با فایل ها به طور واقع بینانه توضیح نداده اید، دیگر به شما اعتماد نخواهند کرد. این مسئله اعتبار شما را خدشه دار خواهد ساخت.

3.شنونده خوبی باشید.

اگر می خواهید در حرفه املاک و مستغلات در منطقه خود از اعتبار خوبی بهره مند شوید، به خواسته های مشتریان گوش فرا دهید. یکی از مهمترین وظایف شما به عنوان مشاور املاک، گوش دادن به سخنان مشتریان می باشد.

سعی کنید بر اساس تمایلات و خواسته های مشتری گام بردارید و آنها را در اولویت قرار دهید. مشکلات و دغدغه های آنها را پرس و جو کنید و سعی در برطرف ساختن آن داشته باشید. تنها در این شرایط میتوانید روز به روز به اعتبار برند خود بیافزایید.

راه های افزایش اعتبار آژانس املاک و برندسازی آن

4.بی طرف باشید.

مشاوران املاک باید کاملا بی طرف باشند تا مشتریان را راضی کنند. در صورتی که طرف خریدار یا فروشنده را بگیرید، اعتبار شما خدشه دار خواهد شد. وظیفه شما برقراری عدالت و عقد قرارداد می باشد.

کمیسیون دریافتی نیز باید متناسب با عرف و یکسان باشد و نباید تفاوتی بین آنها قائل شوید. نباید بیش از حق خود تقاضای کمیسیون داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است همه جا حرف از بی عدالتی آژانس املاک شما بپیچد و مشتریان به شما اعتماد نکنند. پس موفقیت آتی شما در گرو عادل بودن شماست.

5.صادق باشید.

چنانچه خدمات صادقانه به مشتریان ارائه کنید، میتوانید اعتبار خوبی در بین آنها کسب نمایید. سعی کنید با بهترین سرویس دهی به خریدار و فروشنده، اسم و رسم خوبی از خود در بین مردم بر جای بگذارید. در واقع کافیست در حرفه خود به درستی عمل کنید و مشتریان خود برای شما تبلیغات رایگان خواهند کرد!

6.بازاریابی کنید.

از روش های بازاریابی سنتی و مدرن غافل نشوید. شما برای ایجاد اعتبار در برند مشاور املاک خود نیاز به دیده شدن دارید. در حقیقت مردم تا زمانی شما را دنبال می کنند که نام و برند شما بر سر زبان ها باشد. پس اجازه ندهید شما را فراموش کنند. سعی کنید با کمک ابزارهای بازاریابی دیجیتال دائما از خدمات و مزیت های خود آنها را آگاه سازید.

7.مخاطب هدف را شناسایی کنید.

یکی از ترفندهای بازاریابی و در نهایت کسب اعتبار به عنوان مشاور املاک، شناخت مخاطب هدف می باشد. بنابراین سعی کنید به طور کامل در ارتباط با مخاطب هدف خود اطلاعات جمع آوری کنید. درباره علایق، جنسیت، سن، موقعیت و خواسته های او از خود اطلاعات کامل داشته باشید. تنها در این صورت می توانید محتوایی تولید کنید که نظر مخاطب هدف را جلب نمایید.

بهبود اعتبار برند مشاوره املاک

جمع بندی

همانطور که گفتیم برای اعتبار سازی برند مشاور املاک خود نیاز به تلاش بی وقفه دارید. در واقع زمان زیادی لازم است تا بتوانید اعتبار کافی در بین مشتریان و رقبا کسب کنید. اما چنانچه این اعتبار سازی به دستی صورت گیرد، موفقیت شما در حرفه املاک قطعی خواهد بود.

کافیست مشتریان از صداقت و اعتبار شما مطمئن شوند. این مسئه دهان به دهان خواهد چرخید و جایگاه شما را در بازار تثبیت خواهد کرد. پس سعی کنید به سادگی و با اشتباهات کوچک، اعتبار خود را از دست ندهید.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی در زمینه خرید و فروش املاک به شما عزیزان ارائه می کند، این خدمات شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت، اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره می شوند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به مجله املاک داران مراجعه نمایید.

۲۵ تکنیک بسیار مهم در بازاریابی و مهارت فروش تلفنی

مهارت فروش تلفنی از جمله راهکارهایی است که در کشف بازاریابی و فروش محصولات بسیار تاثیرگذار است. هر فروشنده تلفنی درخواست دارد که یک مذاکره فروش موفق با مشتری خود داشته باشد.

ولی طبق قانون پارتو تنها ۲۰ درصد این فروشندگان می توانند موفق به مذاکرات شوند. لذا برای اینکه فروشنده به این موفقیت دست یابد باید مهارت و روش های بازاریابی و فروش تلفنی خود را بالا ببرد.

برای افزایش مهارت بهتر است که از یک مشاور حرفه‌ ای کمک بگیرید تا شانس فروش خود را بالا ببرید. در این مقاله قصد داریم تمام مواردی که باعث افزایش فروش یا بستن قرارداد می شود را برای شما بیان کنیم.

برای اینکه بیشتر با این تکنیک ها آشنا شده و در فروش خود موفق شوید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه املاک داران باشید.

چند تکنیک بسیار مهم در فروش تلفنی

در ادامه چند تکنیک طلایی که در بازاریابی و مهارت فروش تلفنی تاثیر مثبتی دارد را برای شما بیان می کنیم.

آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی

تکنیک اول: فشار نیاوردن به مشتری

اگر یک سری به کتاب های فروش بزنید متوجه می‌ شوید که تا دهه ۹۰ از طرف مدرسین فروشی گفته می شد که برای فروش بیشتر باید فشار زیادی را به مشتری اعمال کرد. ولی این کار کاملا اشتباه بود، زیرا فشار به مشتری سبب ایجاد مذاکره نخواهد شد بلکه باعث می شود که مشتری از شما فرار کند.

به عنوان مثال می توان به شرکت های ثبت برند یا حقوقی اشاره کرد که هر روز به ما زنگ می‌ زنند و سوالاتی در مورد کسب و کار خود می پرسند، با این کار ما از برند آنها زده می شویم و در فروش آنها مشارکت نخواهیم کرد.

ولی اگر تکنیک‌ های حرفه‌ ای بازاریابی را ببینید خواهید دید که هیچ فشاری به مشتری وارد نمی‌ کنند و از تکنیک های بهتری برای این کار بهره می گیرند که این کار علاوه بر اینکه مشتری را به خود جذب می کند باعث می شود که به فروش بالاتری نیز برسد.

بازاریابی تلفنی و افزایش فروش

تکنیک دوم: جمع بندی سریع

تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که خیلی سریع تلفن را قطع کنید و بذارید که مشتری به کارش برسد؟ بهتر است برای این کار حس دلسوزی خود را در واکنش به مشتری نشان دهید و بگذارید مشتری بداند شما به زندگی او و دنیای خارج از تلفن آن را درک می کنید، با این کار حتماً پاسخ مثبت دریافت خواهید کرد.

لذا اگر فکر می کنید که مشتری قصد دارد مکالمه را قطع کند شما بسیار سریع تر این کار را انجام دهید. با این کار شاید نتوانسته باشید به فروش برسد ولی این کار به شما اجازه می دهد که برای نجات فروش خود دوباره تلاش کنید.

تکنیک سوم: عمل انجام شده

این تکنیک کمی جسورانه و هوشمندانه است و فروشنده باید تصور کند که چیزی به مشتری فروخته است و حالا نوبت را به مشتری می دهد که در صورت پیش نرفتن اعلام کند.

به عنوان مثال هنگامی که از مغازه‌ دار سوال می پرسید که این محصول چند قیمت است حتما برای شما آمده پرداخت خواهد کرد که شما در عمل انجام شده قرار خواهید گرفت. در صورتی که فروشنده بتواند این تصور را در عمل و همچنین کلام خود انجام دهند عقب نشینی از فروش برای مشتری بسیار سخت تر خواهد بود.

ولی در صورتی که فروشنده نتواند این ترفند را به صورت حرفه ای انجام دهد نمی تواند توجه مشتری را به خود جلب کند و در نتیجه اثر منفی روی آن می گذارد. بنابراین راهکار بازاریابی و فروش تلفنی یک امر بسیار مهم است و باید خیلی مراقب بود که مشتری را فراری ندهید.

مهارت های فروش تلفنی

تکنیک چهارم: سوالات مناسب در پایان هر فرایند

در تمام شدن پروسه فروش باید متناسب با موضوع خود سوالی بپرسید که نشان دهنده احترام به مشتری است و نشان خواهد داد که از نیازهای او باخبر هستید و آن را درک می کنید.

به عنوان مثال می‌ توانید در پایان فرآیند سوال بپرسید که نظرتان چیست؟ یا در خصوص این موضوع سوالی دارید؟ می توانید یک تاریخ برای توضیح دادن جامع و کامل تر این موضوع تعیین کنیم؟

بنابراین فراموش نکنید که از جمله بزرگترین مشکلات فروشندگان پیدا نکردن سوال مناسب است. لذا باید با توجه به هر تماسی سوالات مخصوص را بپرسید و با این کار توجه مشتریان بیشتری را جلب کنید.

تکنیک پنجم: رفتن سر اصل قضیه

از جمله راهکارهای خیلی واضح و شفاف در بازاریابی و مهارت فروش تلفنی این است که به صورت مستقیم از مشتری برای سفارش محصول درخواست دهید.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا فروشنده به صورت مستقیم نخواهد که از مشتری چیزی بخرد یا چرا نباید شما به صورت مستقیم به فیل درون اتاق اشاره کنید؟ می توانید به راحتی از مشتری راغب درباره دریافت سفارش به صورت مستقیم سوال بپرسید.

ممکن است یک تفکر غالب وجود داشته باشد که به فروشنده ها می گوید حتماً در شرکت بازاریابی تلفنی و مهارت فروش آن، از ترفندهای هوشمندانه استفاده کنید که مشتری نفهمد با آنها برای به منظور فروش تماس گرفته اید.

تکنیک فروش تلفنی - رفتن سر اصل قضیه

به عنوان مثال اگر بگویید از شرکت فلان تماس گرفته ایم و باید برای دعوت به سیمینار یک کارت برای شما ارسال کنیم یا از آنها بخواهید که آدرس خود را برای شما ارسال کنند این کار باعث می شود که مشتری بالقوه به راحتی متوجه شود که هدف شما فروش است.

بنابراین اگر سعی کنید که به صورت مستقیم این کار را انجام دهید مشتری کمتر ناراحت خواهد شد و امکان دارد که از صداقت شما خوششان می آید و در نتیجه از شما خرید کند.

تکنیک ششم: چارچوب زمانی

هنگامی که با مشتری خود روی چارچوب زمانی توافق کنید، نه تنها شانس شما را برای فرآیند فروش بالا می رود بلکه یک تصویر روشن و واضح از وضعیت شما به مشتری می دهد.

به طور کلی بهتر است که از تماس تلفنی استفاده کنید که بسیار جذاب و یکدست باشد، زیرا فروشنده حتماً تا پایان دادن پروسه فروش می تواند نظر مشتری را تغییر دهد. ولی مشتری نیز دوست دارد بداند که بعد از سفارش ممکن است چه اتفاقاتی برای وی رخ دهد.

برای این کار فروشنده باید سوالاتی را از خود بپرسد که به چه اطلاعاتی از مشتری احتیاج دارد؟ فروش بعد از ارائه سفارش چیست و در آینده چه کاری برای مشتری انجام می دهد؟ بنابراین این روش بسیار کمک کننده خواهد بود.

تکنیک فروش تلفنی - چارچوب زمانی

تکنیک هفتم: استفاده از نکات مثبت

نکات مثبت و اعتماد به نفس تاثیر بسیار زیادی در فروش شما خواهد داشت. برای این کار بهتر است که با حرف مثبت شروع کرده و همچنین آن را پایان دهید. به عنوان مثال می‌توانید از کلماتی مانند موارد زیر استفاده کنید:

از زمان زیادی که در اختیار تیم ما قرار دادید خیلی ممنونیم یقینا تصمیم خوبی خواهید گرفت. بنابراین حتی اگر مذاکره فروش شما به نتیجه خوبی نیز نرسید نکات مثبت را در پایان مکالمه فراموش نکنید.

تکنیک هشتم: حمله به صورت آرام

در مواقعی که برای خریدار تصمیم می گیرید، می تواند هم یک استراتژی یا راهبرد خطرناک باشد و همچنین بعضی مواقع تاثیر مثبتی داشته باشد. در واقع بازاریابی و مهارت فروش تلفنی دارای یک فرمول ساده هست.

به عنوان مثال باید در هنگام بازاریابی به مواردی مانند معرفی شکیل، آمار یا ارقام و در نتیجه جمع بندی توجه کرد. در عمل پروسه مذاکره چند سوال می تواند پیش فرض مشتری راغب تغییر دهد و می تواند این امکان را به آنها بدهد که قبل از شنیدن مزیت، پاسخ منفی دهند.

این راهکار هنگامی می تواند کاربرد داشته باشد که شما با مشتری در حال صحبت کردن هستید و او در حال صحبت کردن احتیاجات و نیازهای خود است و تمام آنها را از شما درخواست می کند.

تکنیک نهم: آماده کردن ذهن

از آن جایی که هنگام حرف زدن با تلفن می تواند استرس زا باشد، بنابراین قبل از اینکه تماس را برقرار کنید باید ذهن خود را آماده کنید. برای اینکه بهتر این کار را انجام دهید بهتر است که متنی را از قبل آماده کرده یا نکات مهم را یادداشت کنید. با این روش می‌توانید هنگام تماس تلفنی متمرکز شده و به صورت آرام عمل کنید.

تکنیک فروش تلفنی - آماده کردن ذهن

تکنیک دهم: هدفمند بودن ذهن

برای هر کدام از تماس ها باید هدف خاصی را در نظر داشته باشید تا بتوانید به موفقیت برسید. اغلب اوقات هدف ما نهایی کردن فروش به معامله است. ولی بعضی اوقات نیز می‌ تواند به صورت یک کالای خاص، فروش یک نسخه جدید و همچنین جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان باشد.

تکنیک یازدهم: کار کردن روی لحن خود

داشتن لحن مناسب در هنگام صحبت کردن با مخاطب تاثیر زیادی بر او به همراه دارد و می توانند به افزایش فروش کمک کند. بنابراین بهتر است که لحن آرامی داشته باشید و قبل از اینکه به مکالمه بپردازید نقاط ضعف خود را پیدا کرده و آن را رفع کنید.

تکنیک دوازدهم: ضبط کردن صدای خود

برای اینکه هنگام مکالمه و شروع فروش تلفنی عملکرد بهتری داشته باشید بهتر است که صدای خود را ضبط کرده و بعد از ضبط کردن صدا آن را گوش دهید. سپس نقاط ضعف خود را یادداشت کرده و آنها را اصلاح کنید.

فروش و بازاریابی تلفنی

تکنیک سیزدهم: تقویت کردن اعتماد به نفس

اعتماد به نفس یک اصول مهم در هنگام تماس های تلفنی است. لذا برای بهبود آن باید تلاش کرده و روی ویژگی‌های خود تمرکز کنید. مطمئناً با گذشت زمان می توانید آن را تقویت کنید و در ایجاد مکالمات تلفنی اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.

تکنیک چهاردهم: جلوگیری از بحث های غیر ضروری

در هر تماس تلفنی از صحبت های غیر ضروری بپرهیزید. زیرا باعث خواهد شد که وقت شما اتلاف شود و حواستان را پرت کند. بنابراین سعی کنید که قبل از تماس سخنان خود را مختصر و مفید کنید و با این کار به هدفتان نزدیک تر شوید.

تاثیرات مهارت فروش تلفنی در کسب و کار مشاوره املاک

تکنیک پانزدهم: پیش بینی کردن موانع

مطمئناً زمان گفت و گو ممکن است بسیاری از مشکلات سر راه شما قرار بگیرد و مکالمه شما به خوبی انجام نشود. بنابراین سعی کنید که از قبل تمام موارد را پیش بینی کرده و سوالاتی که امکان دارد با آن مواجه شوید را در نظر بگیرید.

تکنیک شانزدهم: بهره گیری از نکات مفید در هنگام ایجاد مکالمه

همیشه از نکات مفیدی در هنگام مکالمه استفاده کنید که اگر مکالمه پایبند نباشد حداقل توانسته باشید مسیر اصلی خود را بروید و درمورد هدف اصلی خود صحبت کرده باشید.

 آموزش تکنیک های فروش و بازاریابی تلفنی موفق

تکنیک هفدهم: گفتگو کردن با ادبیات خود

سعی کنید که از روی ادبیات خود روخوانی نکنید و از متن های خاص برای برقرار کردن ارتباط با مشتریان استفاده کنید. همچنین تلاش کرده که به صورت بسیار طبیعی این مکالمه را برقرار کنید.

تکنیک هجدهم: پیدا کردن نقاط مشترک با مشتریان

جستجوی نقطه مشترک در اوایل تماس می تواند بسیار مفید باشد. به طور مثال در صورتی که از یک شهر دیگر هستید و یک همکار به صورت مشترک دارید می توانید یک راه بسیار مناسب برای برقراری رابطه ایجاد کنید.

تکنیک فروش تلفنی - پیدا کردن نقاط مشترک با مشتریان

تکنیک نوزدهم: برقرار کردن تماس به صورت تلفنی

زمانی که قصد دارید تماس تلفنی برگذار کنید باید از لحاظ روحی و جسمی کاملا در وضعیت آرام باشید. لذا بهتر است برای اینکار شرایط و محیط خود را در حالتی تنظیم کنید که امنیت و آرامش فراهم باشد.

تکنیک بیستم: امتحان کردن تماس گروهی

تماس های گروهی می توانند بهترین انتخاب برای افزایش فروش شما باشند. بنابراین به جای اینکه به صورت انفرادی با کاربران ارتباط برقرار کنید بهتر است که تماس های گروهی داشته باشید. این تماس ها علاوه بر اینکه باعث می‌ شوند سرعت عمل شما افزایش پیدا کند ممکن است در راحت کردن کار شما کمک بسیاری کند.

تکنیک بیست و یکم: نا امید نشدن

در صورتی که مخاطبان حاضر نشدند که با شما صحبت کنند یا نخواستند که در فروش شما مشارکتی داشته باشند، نباید دلسرد شد. همچنین نباید انتظار نابه جایی از آنها داشت، زیرا شاید هنوز آمادگی خرید را نداشته باشند. بنابراین در صورتی که تماس شما را رد کردند دیگر آن را پیگیری نکنید و به سراغ کاربران بعدی بروید.

بازاریابی تلفنی چیست؟

تکنیک بیست و دوم: استراحت کنید

زمانی که چندین تماس تلفنی را برقرار کردید، بهتر است که استراحت کنید و در ادامه با انرژی بیشتر و با افزایش اعتماد به نفس کار خود را ادامه دهید.

تکنیک بیست و سوم: یادداشت کردن تجربیات

بعد از هر تماس تجربیات و نکات مهم را یادداشت کنید، زیرا این یادداشت ها بعدا و در مکالمه های بعدی به کمک شما خواهد آمد. همچنین در صورتی که بعضی از مخاطبین جواب تماس شما را ندهد، شماره تماس آنها را یادداشت کرده و در زمان مناسب مجدداً با آنها تماس بگیرید.

تکنیک فروش تلفنی - یادداشت کردن تجربیات

تکنیک بیست و چهارم: انجام دادن چندین کار به صورت همزمان

زمانی که با یک مشتری صحبت می‌ کنید بهتر است که توجه کامل خود را به آن مشتری اختصاص دهید.

در حین تماس تلفنی از انجام دادن کارهای دیگر بپرهیزید تا مشکل خاصی به وجود نیاید. بنابراین بهتر است که هنگام تماس تلفنی با مشتریان تمرکز کافی را داشته باشید.

تکنیک بیست و پنجم: پر انرژی صحبت کردن

هنگام صحبت کردن با مشتریان باید به صورت پر انرژی باشید که کاربران نسبت به خرید محصولات و خدمات ما خسته و بی علاقه نشوند. برای این کار بهتر است که قبل از تماس تلفنی از وعده های سالم و ورزش های سبک استفاده کنید.

تکنیک فروش تلفنی - پر انرژی صحبت کردن

کلام پایانی

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. همانگونه که قبلا نیز اشاره کردید اگر مهارت ها و نگرش های خود را در نظر نگیرید و نتوانید از تکنیک های حرفه ای برای فروش کسب و کار خود استفاده کنید، نمی توانید توجه مشتریان را به خود جلب کنید و فروش بالایی داشته باشید.

بنابراین باید بزرگ فکر کرد و اهداف بزرگی را انتخاب کنید و در نتیجه با چالش کشیدن خود به هدفتان برسید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

چند واقعیت که شما درمورد تفکیک کنتور مشترک آب، برق و گاز نمی دانید

چند واقعیت مهم درباره تفکیک کنتور مشترک آب، برق و گاز! در بعضی ازمنازل و ساختمان ها انشعاب های آب و برق و گاز در واحدهای مسکونی به صورت اشتراکی است.

به همین علت اکثر اندازه مصرف با توجه به کم یا زیاد بودن جمعیت در هر واحد به طور مساوی بین آنها تقسیم می ‌شود. اگر کنتور برق و آب و ... در آپارتمان مشترک باشد، مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

مثلا کنتورهای مشترکی مانند کنتور مشترک برق، کنتور مشترک آب و کنتور مشترک گاز درصورت مصرف غلط بعضی از واحدها باعث می شود هزینه برای تمام واحدها بالاتر برود.

لذا این اتفاق نارضایتی همسایه ‌ها و کسانی که در آن ساختمان زندگی می کنند را بالا می برد. اما بعضی وقت ها به دلیل این که در اپارتمان  جای کمی وجود دارد، کنتور مشترک برای آنها در نظر گرفته می‌ شود.

همین دلیل باعث شده که بسیاری از ساختمان‌ ها کنتور مشترک آب، برق و... داشته باشند. در ادامه بیشتر به این مشکلات و مراحل تفکیک آنها خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله همراه املاک داران باشید.

قوانین مهم در رابطه با تفکیک آب و برق و گاز

باید بدانید که قانون دررابطه با این موضوع می‌ گوید برای پرداخت کردن میزان سهم هر واحدی که در آپارتمان دارای کنتور مشترک است، باید مساحت هر واحد را ملاک قرار دهند.

مثلا اگر مساحت واحد یک، دو برابر واحد دو باشد مالک یا مستاجر واحد یک موظف است ۲ برابر سهمی که به دیگران می رسد هزینه آب، برق یا گاز را بپردازد. این قانون در رابطه با هزینه شارژ ساختمان هم صدق می کند.

اگر مستاجر یا مالکی از پرداخت هزینه کنتور مشترک سر باز زند، در اول کار اظهارنامه ‌ای با موضوع مبلغ بدهی برای آن فرستاده می‌شود.

اگر بعد از گذشتن ۱۰ روز مشترک بدهی اش را پرداخت نکرد، مدیر ساختمان مجاز است که خدماتی مثل شوفاژ، تهویه مطبوع، آب گرم و... را به مشترک ارائه نکند.

قوانین مهم در رابطه با تفکیک آب و برق و گاز

تفکیک کنتور مشترک آب

در آپارتمان ها با توجه به هزینه ها و زمان اجرا دو گونه استفاده از کنتور آب اصلی جداگانه یا استفاده از کنتور آب فرعی برای هر واحد از آپارتمان صورت می‌ گیرد.

به همین خاطر در سال 1389 و همزمان با هدفمندی یارانه‌ ها طرحی با عنوان طرح جداسازی کنتورهای آب در دستور کار قرار گرفت. اما مشکلی که برای انجام این کار وجود داشت کمبود فضا در ساختمان ‌ها  به منظور نصب کنتورهای معمولی آب بود.

کنتور آب اصلی به کنتور جت یا کنتور آب انشعابی معروف است که هدف از نصب آن قرائت مامور آب است. قبضی که برای آپارتمان ها یا ساختمان ها صادر می کنند بر اساس شماره این کنتورها است.

تفکیک کنتور آب و برق و گاز باعث می شود که برای هر واحد یک قبض جداگانه صادر شود. برای اینکه این اتفاق بیوفتد نیز احتیاج است که برای هر واحدی کنتور آب اصلی نصب کنند. برای اینکه این کار انجام شود حتما باید از اداره آب منطقه مجوز دریافت شود.

مراحل تفکیک کنتور آب

  • درخواست کننده باید مدارک و مستنداتی را ارائه دهد
  • بازدید فنی و امکان سنجی برای واگذار کردن کنتور مستقل به متقاضی ها
  • گرفتن مجوزهای لازم و پرداخت کردن هزینه‌ هایی برای نصب انشعاب مستقل
  • نوشتن قرارداد با متقاضی برای کنتور تفکیکی
  • نصب نهایی کنتور

تفکیک کنتور مشترک گاز

برای تفکیک کنتور مشترک گاز در ساختمان شما باید حتما به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و کد پیگیری دریافت کنید. بعد از اینکه حق بازرسی را پرداخت کردید، به شما یک مهندس ناظر برای نظارت بر جریان تفکیک گاز معرفی می کنند.

در اکثر موارد تفکیک کنتور گاز با توجه به درخواست ساکنان ساختمان صورت می‌ گیرد، اما بعضی وقت ها هم به دلیل قدیمی بودن آپارتمان و نوع چیدمان خطوط لوله ‌ها و هزینه‌ های زیادی که دارد ساکنان از تفکیک کنتور و تعویض لوله‌ ها خودداری می‌ کنند.

جداسازی و تفکیک کنتور مشترک گاز از دید شرکت ملی گاز اشکالی ندارد، اما هزینه ای که به منظور خرید کنتورهای جدید یا عوض کردن خطوط لوله‌ ها ایجاد می شود را باید مشترکان گاز پرداخت کنند.

همانطور که گفتیم چون که هزینه‌ های تعویض لوله  بالا است در اکثر مواقع از انجام این کار جلو گیری می کند.

تفکیک کنتور مشترک گاز

اصول تفکیک کنتور گاز

برای تفکیک کردن کنتور مشترک گاز، همه واحدها باید با یکدیگر و در یک زمان اقدام به جداسازی و تفکیک کنند این کار باعث می شود که هیچ گونه مساله حقوقی به وجود نیاید. به منظور جداسازی انفرادی هم لازم است رضایت همسایگان گرفته شود.

در صورتی که مهندس ناظر گاز تایید کند، نقشه واحد یا واحدهای موردنظر برای تفکیک گاز به وسیله مجری تهیه می شود و قسمت طراحی آن به وسیله ناظر مهر می‌ شود.

بعد از آن مجری پروژه پس از اینکه تاییدیه را از مهندس ناظر دریافت کرد، برای شروع عملیات لوله کشی اقدام می ‌کند. بعد از اینکه مجوز قطع گاز دریافت شد، برای متصل کردن لوله کشی جدید گاز به لوله کشی قدیمی باید مجری برنامه ریزی انجام دهد که قطع گاز واحدها طول نکشد و در مدت زمان کوتاهی باشد.

تفکیک کنتور مشترک برق

اگر بخوایم تفکیک کنتور مشترک برق  را با آب و گاز مقایسه کنیم باید بگوییم این تفکیک در مقایسه با آب یا گاز نیاز به تغییر دادن انشعابات آب و گاز دارد و آسان تر نیز انجام می ‌شود.

با توجه به همین امر نیز جداسازی کنتور مشترک برق به درخواست خود مشترکان انجام می پذیرد.

با توجه به شرایط آسانی که برای کنتر وجود دارد درخواست ‌های زیادی برای تفکیک و جدا کردن برق ساختمان‌ های قدیمی مدنظر است. امروزه  واحد ها را در آپارتمان و ساختمان های نوساز با کنتورهای برق تفکیک شده می سازند.

مرحله های تفکیک کنتور برق

  • مراجعه فرد تقاضا کننده به واحد قبول مشترکین و ثبت درخواست برای جدا سازی انشعاب و تکمیل کردن فرم مورد نظر
  • ثبت درخواست فرد تقاضا کننده به وسیله واحد قبول مشترکین
  • بازدید کردن مامور بازدید از محلی که خاستار تغییر است و تست کردن کنتور موردنظر
  • اعلام و ابلاغ شروط تفکیک در مورد تعهدات مالی و فنی مشترک
  • ارائه پرداخت ‌های قانونی به وسیله فرد تقاضا کننده و ارسال سابقه هایی برای انجام کار به قسمت انشعاب ها یا مجری طرح و نصب کنتور
مرحله های تفکیک کنتور برق

موارد مهم که باید در هنگام تفکیک کنتور برق در نظر گرفت

در بعضی از آپارتمان هایی که نیاز به تفکیک کنتورهای برق است، از تعداد زیادی کنتور فرعی برق استفاده می کنند. در این مورد نیز باید توجه کنید که سیم فاز ورودی کنتور فرعی برق از خروجی کنتور اصلی تامین شود.

به علاوه در هنگام تفکیک در آپارتمان های چند طبقه برق راه روها نباید از کنتورهای فرعی تامین شود، چون در صورت انجام این کار انرژی و برق مصرفی روی دوش تنها یکی از مشترکین قرار می گیرد.

مصرف لامپ راه روها حتما باید روی کنتور اصلی باشد. در صورت نیاز هم می‌ توان برای هر یک از واحدها کنتور اصلی برق مجزایی ایجاد کرد.

یکی از راه هایی که برای مقابله با مشکلات کنتور مشترک در آپارتمان ها و ساختمان ها وجود دارد این است که واحدهای نوساز به صورت تفکیک کنتور آب و برق و گاز ساخته شوند و این موضوع در زمان دریافت مجوز ساخت نیز به سازنده تذکر داده خواهد شد.

هزینه تفکیک کنتور مشترک در آپارتمان

هزینه تفکیک کنتور مشترک در آپارتمان

اگر شما نیز می خواهید کنتور مشترک در ساختمانتان را تفکیک کنید باید بدانید که هزینه‌ های انجام این کار شامل هزینه ‌های مرتبط  به گرفتن مجوز، قیمت نسبتا بالای کنتورها، نحوه جداسازی کنتور، هزینه‌ های مربوط به بازرسی، اجرا و نصب است.

اما همه این هزینه‌ ها با زمانی که کنتور شما مستقل می شود قابل مدیریت است. شما می‌ توانید با استقلال در مصرف انرژی تاثیر آن را  در زمان صرفه جویی ببینید.

همین دلیل ها باعث شده که تفکیک کنتور در حقیقت هزینه واقعی برای شما محسوب نشود و به صورت یک سرمایه گذاری در بلند مدت به شمار رود. این هزینه ها با توجه به کنترهاب مختلف محاسبه می شوند که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

کنتور آنالوگ

دو نوع کنتور در زمینه کنتور مشترک برق موجود است که از کنتور دیجیتال و کنتور آنالوگ استفاده می ‌شود. کنتور آنالوگ دارای عیب هایی مثل قدیمی بودن و مصرف زیاد است.

همچنین به دلیل اینکه تک تعرفه است، در اکثر ساعت های شبانه روز با یک نرخ محاسبه می ‌شود. همین دلیل ها باعث شده امروزه استفاده از کنتور دیجیتال طرفداران بیشتری داشته باشد و تقریبا اکثر مردم از آن استفاده کنند.

کنتور دیجیتال

برعکس کنتورهای آنالوگ، کنتور دیجیتال دارای سه تعرفه هستند و در زمان های شبانه روز با سه تعرفه مختلف میزان مصرف را حساب می‌کند. این موضوع هزینه ‌های مصرفی شما را به شدت کمتر می کند.

کنتور دیجیتال

موارد مهم هنگام تفکیک آب و برق و گاز

تفکیک کنتور آب و برق و گاز در آپارتمان ها با توجه به هزینه و زمان اجرا دو مدل انجام می شود. برای استفاده از کنتور آب اصلی جداگانه یا استفاده از کنتور آب فرعی برای هر واحد در آپارتمان، باید به دفتر پیشخوان دولت بروید و کد پیگیری مورد نظر را دریافت کنید.

بعد از پرداخت کردن حق بازرسی مهندس ناظری برای نظارت کردن بر جریان تفکیک کنتورها معرفی می‌ شود.

برای اینکه کنتور مشترک آب و برق و گاز تفکیک شود، همه واحدها موظف هستند به صورت همزمان برای جداسازی اقدام کنند تا مساله حقوقی به وجود نیاید.

جداسازی کنتور مشترک برق در زمان مقایسه با آب یا گاز که به تغییر انشعاب های آب و گاز نیاز دارد و بسیار راحت تر از تفکیک کنتور آب و برق و گاز انجام می‌ شود. در بعضی از آپارتمان هایی که نیاز به تفکیک مصرف کننده‌ های برق از یک دیگر است از چند کنتور فرعی برق استفاده می کنند.

موارد مهم هنگام تفکیک آب و برق و گاز

کلام پایانی

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. همانطور که دیدید برای درخواست تفکیک انشعابات باید مواری را رعایت کنید که در مقاله به صورت مفصل در مورد آن توضیح دادیم. خوشحال می شوییم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و نظرات یا تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، تهاتر، معامله پایا پای و غیره می شوند.

۲۷ مدل تخت خواب دونفره شیک و جذاب با قیمت روز و خرید

برای اینکه یک خواب راحت داشته باشید باید از تخت خواب هایی مناسب و استاندارد استفاده کنید که علاوه بر رنگ، مدل های مختلفی نیز داشته باشد. هنگام خرید آنها دقت کافی را داشته باشید.

زیرا تخت خواب از ضروری‌ ترین مواردی است که باید با توجه به سبک دکوراسیون منزل و همچنین با توجه به نیاز خود آن را انتخاب کنید. آنها در مدل های تخت خواب دو نفره و یک نفره در بازار موجود هستند که در ادامه آنها را به صورت جامع تر توضیح خواهیم داد. با املاک داران همراه ما باشید.

طرح های دو نفره تخت خواب کلاسیک

همانگونه که از نامش پیدا است بیشتر برای دکوراسیون های کلاسیک مناسب است اگر به درستی انتخاب شود جذابیت و طراحی بسیار زیبایی به منزل شما می دهد.

هنگام انتخاب این تخت باید به رنگ آن بسیار دقت شود و از رنگی استفاده کنید که برای فضای اتاق خواب شما مناسب باشد. این تخت خواب ها در رنگ های روشن و تیره در بازار موجود هستند و می‌ توانند با هر سلیقه ای همخوانی داشته باشند.

مدل تخت خواب دو نفره مدرن و شیک برای

چند نکته ضروری هنگام خرید تخت خواب

این بخش بیشتر برای دکوراسیون های ساده و امروزی مناسب تر است و می توان مدل های ساده و طرح دار آن را در بازار مشاهده کرد. برای انتخاب این نوع تخت خواب بهتر است با توجه به وسایل منزل خود آن را انتخاب کنید. برای خرید تخت خواب مدرن ابتدا باید ابعاد اتاق خود را اندازه‌ گیری کرده و سپس از تخت خوابی استفاده کنید که با اتاقتان همخوانی داشته باشد.

چند نکته ضروری هنگام خرید تخت خواب

در ادامه نکات بسیار مهم در هنگام خرید تخت برای شما شرح خواهیم داد که هنگام خرید انتخاب درستی داشته باشید.

جنس

یکی از نکات مهم که در زمان خرید تخت خواب باید به آن توجه کرد، جنس محصول است. به طور کلی این تخت خواب ها را از چوب تولید و طراحی می کنند که مقداری گران است. استفاده از متریال های فلزی باعث می شود قیمت آنها مناسب تر باشد.

سایز مناسب

از دیگر نکات مهم هنگام انتخاب و خرید تخت خواب توجه به سایز تخت خواب است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما قد و وزن خود را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید. تختی که تهیه می کنید باید استحکام کافی را داشته باشد.

تخت خواب دونفره

جنس پایه های تخت خواب

این روزها تولید کنندگان تخت خواب دیگر از پایه ها بهره نمی گیرند و بیشتر سعی می کنند از فریم یک تیکه برای تمام تخت خواب استفاده کنند که این کار علاوه بر شیک بودن دارای مقاومت بسیار بالایی است.

ولی در صورتیکه قصد دارید از تخت خواب هایی با پایه چوبی یا فلزی استفاده کنید بهتر است که با توجه به وزن تشک خود آن را انتخاب کنید.

تنظیم کردن ارتفاع پایه ها

یکی دیگر از نکات مهم در زمان خرید تخت استفاده از قابلیت تنظیم ارتفاع است و اگر که تخت شما این ویژگی را داشته باشد به راحتی می توانید آن را تنظیم کنید و دیگر هنگام نشستن و برخاستن دچار آسیب نشوید. این ویژگی بیشتر برای افرادی مناسب است که در ناحیه نخاع دچار آسیب و شکستگی هستند.

انتخاب رنگ

یکی از خصوصیات مهم هنگام انتخاب تخت خواب،‌ در نظر گرفتن رنگ جذاب است. قبلا تنها از سه رنگ سفید، سیاه و قهوه ‌ای استفاده میشد، ولی امروزه از رنگ های جذاب دیگری نیز استفاده می شود که می توان با توجه به هر سلیقه و هر دکوراسیونی آن را انتخاب کرد. بنابراین انتخاب رنگ مناسب نقش پررنگی در منزل شما دارد که باید با دقت آن را انتخاب کرد.

تخت ‌خواب دو نفره شیک

اگر قصد دارید یک تخت‌ خواب دو نفره شیک خریداری کنید، باید وقت خود را برای مدل‌ های خاص صرف کنید، زیرا بسیار سریع تر به نتیجه خواهید رسید. مدل‌‌ های آینه‌ کاری در تخت‌ خواب‌ ها زیبایی خاصی دارند، علاوه‌ بر مدل آینه‌ ای مدل‌ های پارچه‌ ای شیکی نیز وجود دارند که از طرفداران زیادی برخوردارند.

تخت‌ های مدل دایره‌ ای، مستطیلی و همچنین طرح‌ های هندسی نامنظم هر کدام طرح زیبایی دارند. اگر نظر شما انتخاب چنین مدل‌ هایی است باید اول چیدمان اتاق خواب را در نظر بگیرید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

مثلا در اتاقی با مساحت محدود نمی‌ توان از تخت‌ خواب دایره‌ ای استفاده کرد و باید با توجه به این مسائل تخت خواب را تهیه کرد.

تخت خواب دو نفره شیک

قیمت تخت‌ خواب دو نفره شیک

قیمت تخت‌ خواب های دو نفره با توجه به جنس، طراحی و کیفیت انتخاب می شوند که این موارد نقش بسزایی در قیمت‌ گذاری آنها دارد. برای خرید تخت‌ خواب با قیمت پایین باید از جنس چوب و طرح ساده استفاده کرد. بنابراین هر چه خصوصیات ظاهری و کیفیت کمتر باشد طبیعتا قیمت کمتری نیز دارد.

مدل های تخت خواب دو نفره و یک نفره را بشناسیم

تنوع تخت خواب های دو نفره بسیار زیاد است و می توان از ساده ترین مدل ها تا شیک ترین آنها را در بازار مشاهده کرد. تخت خواب های دو نفره دارای مدل های گوناگونی هستند که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد:

تخت خواب های هوشمند

اگر می خواهید یک تخت خواب دو نفره تهیه که علاوه بر چندکاره بودن دارای طراحی زیبا نیز باشد تخت خواب های هوشمند را به شما پیشنهاد می کنیم. ولی یکی از معایب این مدل قیمت بسیار بالای آن است.

تخت خواب های هوشمند

تخت خواب هوشمند دو نفره پارما

این تخت خواب از روکش وکیوم و ام دی اف درجه یک طراحی شده، به همین دلیل از ساختار محکم و عمر طولانی برخوردار است. از جمله مشخصات این تخت خواب می‌ توان به ماساژور، سیستم صوتی، میز لپ تاپ، جعبه جک دار، پشتی تاشو، پریز تاشو، میز صبحانه، شارژر وایرلس و از همه مهمتر دو عدد پاف اشاره کرد.

مدل تخت خواب دو نفره کوئین

یکی از متداول ترین مدل ها در بازار تخت خواب های دو نفره کوئین هستند که با توجه به بروز بودن، طرفداران زیادی نیز دارند. این تخت خواب ها طول و عرض ۱۶۰ سانتی متر دارند و بیشتر برای افرادی که دارای وزنی متوسط هستند مناسب است.

تخت‌ خواب دو نفره کالیفرنیا کینگ

تخت خواب کالیفرنیا طراحی بزرگتری دارد و دارای ابعاد ۲ متر در ۲ متر است. مدل این تخت خواب برای افراد متاهل که نوزاد دارند بسیار مناسب است همچنین برای اتاق خواب های مستمر بهترین گزینه است. در اصطلاح به این مدل سوپرکینگ نیز گفته می شود.

تخت خواب دو نفره کینگ

اگر قصد دارید هنگام خوابیدن آزاد باشید و بتوانید به راحتی غلت بزنید تخت خواب های دو نفره کینگ برای شما مناسب است. این تخت خواب ها دارای عرض ۱۸۰ سانتی متر هستند و بیشتر برای افرادی که وزن سنگین یا جثه‌ ای بزرگ دارند بسیار کاربردی است.

انواع سرویس خواب و تختخواب

تخت خواب دو نفره پنلی

این تخت خواب ساده ترین مدل بوده که دارای یک صفحه چوبی هست و به همین دلیل نام آن را پنلی می‌ خوانند. اکثر این تخت خواب ها از ویژگی‌ هایی مانند مدرن و آنتیک بودن استفاده می کنند.

تخت خواب دو نفره پوستر

تخت خواب های پوستر دارای ابعاد و شکل‌ های متنوعی هستند و در چهار ستون خود تخت دارند. اگر می خواهید یک تخت خواب دو نفره شیک و بزرگ انتخاب کنید تخت خواب های پوستر بهترین گزینه هستند. این تخت خواب دارای چند مدل است که عبارتند از:

پوستر مدادی

این مدل از تخت خواب های پوستر دارای ستون های باریک و بلند هستند و در قرن ۱۸ میلادی توجه طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است.

پوستر کوتاه

همانگونه که از نامش پیداست دارای ستون های کوتاهی هستند و این می تواند تنها تفاوت آن با دیگر مدل‌ های پوستر باشد.

پوستر نیمه

این نوع از تخت خواب های دو نفره دارای چند ستون هستند که دو تا از ستون ها بلند و دو ستون آخری کوتاه تر هستند.

تخت‌ خواب دو نفره سورتمه ای

طراحی این نوع تخت به این صورت است که سر تخت و انتهای تخت قوسی شکل است. این مدل از تخت از جنس چوب تیره ساخته شده است. تخت خواب سورتمه ای نسبتاً بزرگ است و برای اتاق های کوچک مناسب نیست.

تخت‌ خواب دو نفره سورتمه ای

تخت خواب دو نفره کنوپی

این نوع از تخت خواب ها مشابه مدل پوستر هستند و همانند مدل پوستر دارای چهار ستون است که از طرف بالا به هم وصل می شوند. در گذشته، دور تا دور آن را تور استفاده می کردند ولی الان از خلاقیت بیشتری مانند ستون استفاده می‌ کنند.

در صورتی که قصد خرید این مدل را دارید حواستان به ارتفاع اتاق هایتان باشد. زیرا برای خانه هایی که سقف کوتاه تری دارند مناسب نیست.

تخت خواب دو نفره مورفی

اگر اتاقتان کوچک است و دوست دارید از تخت خواب های دو نفره استفاده کنید مدل مورفی بهترین گزینه است. این مدل به صورت تاشو هست و می‌ توان به راحتی آن را باز و بسته کرد و در کنار دیوار قرار داد.

تخت‌ خواب دو نفره چوبی

تخت‌ خواب‌ های چوبی همیشه طرفداران خاص خود را دارند و هیچوقت از مد نمی‌ روند. این تخت‌ خواب‌ ها در دو حالت جنس چوب محکم و جنس چوب متوسط هستند که طبیعتا جنس محکم دارای قیمت بالاتری نیز است. تخت دو نفره چوبی دارای تعداد و تنوع زیادی است و می‌ توان با خیال راحت طرح دلخواه خود را انتخاب کرد.

تخت‌ خواب دو نفره آلما

تخت‌ خواب آلما یک کار خاص و پرطرفدار است. این تخت خواب از طراحی چوب ساخته شده است که می تواند بهترین گزینه برای میز آرایشی شما باشد و در نتیجه چیدمان جالبی به اتاقتان بدهد.

تخت‌ خواب دو نفره فیگو

تخت‌ خواب فیگو از آن دسته تخت‌ خواب‌ های شیکی است که از MDF ساخته شده و ظاهری جذاب و براق مثل آینه دارد. فیگو یک تخت خواب پرطرفدار است که اعضای آن بر خلاف تخت‌ خواب آلما باهم هماهنگ هستند.

تخت‌ خواب دو نفره گلوریا

این مدل‌ تخت خواب ها بسیار خاص هستند و برای زیباتر کردن دکوراسیون منزلتان بسیار مناسب است.

تخت‌ خواب دو نفره گلوریا

تخت‌خواب دو نفره السا

این تخت خواب از یک تاج بلند و لمسه دوزی طراحی شده و دارای جنس mdf است. السا برای کسانی که تخت خواب ساده رو می پسندند مناسب نیست.

تخت ‌خواب دو نفره لوپز

تخت خواب لوپز یک مدل شیک، فوق ‌العاده و با کیفیت بوده و دارای جنس ام دی اف است. علاوه بر آن دارای عمری طولانی است و برای افرادی که می خواهند تا همیشه از یک تخت خواب استفاده کنند مناسب است.

تخت خواب دو نفره اینتکس intex 64448

این تخت خواب از ساختار بسیار جالبی طراحی شده است که می توان به راحتی روی آن خوابید. همچنین یک محصول عالی و مقرون به صرفه است که می توان با خیالی آسوده آن را خرید کرد.

تخت خواب دو نفره دیوان

مدل دیوان بیشتر برای کسانی مناسب است که از کمبود فضا رنج می برند. این مدل دارای کشوهایی است که می شود وسایل اضافی را درون آن جا داد. اکثر اوقات از تخت خواب های دیوان به عنوان کتاب خواندن یا تماشا کردن تلویزیون استفاده می کنند و همچنین به دلیل نرم بودنش می توان به راحتی به آن تکیه داد.

تخت خواب دو نفره جک دار

تخت خواب جک دار نیز مانند تخت های دیوان دارای فضاهای بزرگی هستند و به گونه ای طراحی شده اند که به آسانی می توان آنها را بالا زد و وسایل اضافی را در آنجا قرار داد.

تخت خواب دو نفره راک

این تخت خواب ها برای افرادی مناسب است که هنوز عادت های دوران نوزادی خود را دارند و دوست دارند با تکان دادن بخوابد. این تخت خواب با استفاده از چوب های دایره ای شکل ساخته شده است و می ‌توان به راحتی آن را تکان داد.

تخت خواب دو نفره راک

تخت خواب یک نفره سینگل

همانگونه که از نامش پیداست دارای کوچک ترین اندازه است و سایز آن حدود ۹۰ تا ۲۰۰ سانتی‌ متر است. این تخت خواب یک نفره برای بچه های کوچک تا خردسال استفاده می شود و می تواند تا دوران نوجوانی مناسب فرزندتان باشد.

تخت خواب یک نفره توئین

عرض این تخت خواب مقداری از تخت خواب یک نفره سینگل بزرگتر است و دارای ۱۲۰ سانتی متر است. توئین مناسب ترین گزینه در میان تخت خواب های یک نفره محسوب می شود.

تخت خواب یک نفره توئین XL

تخت خواب یک نفره توئین XL ۲۰ سانتی متر از مدل قبلی بزرگتر است و دارای عرض ۱۴۰ سانتی متری است. مزیت مهم مدل توئین XL این است که می‌ توان تا بزرگسالی از آن استفاده کرد.

تخت خواب یک نفره دبل یا فول

این تخت خواب نیز از دیگر تخت های یک نفره است و به دلیل استحکامی که دارد می توان تا چند سال از آن استفاده کرد. طول تخت ۱۹۰ سانتی متر بوده که مقداری از مدل قبلی کوچکتر است ولی عرض آن شبیه به مدل توئین XL هست.

طرح های تخت خواب دو نفره

تخت خواب یک نفره رادو

یک تخت خواب چوبی ساده است که دارای جنس بدنه نئوپان پویا و روکش ملامینه ضدخش طراحی شده است. این تخت دارای طول ۲ متر، عرض ۹۰ سانتی متر و ارتفاع ۱۰۰ سانتی متر است. تخت خواب یک نفره رادو در رنگ های سفید و لارکس با خط های مشکی در بازار وجود دارد.

تخت خواب یک نفره روما

روما از جمله تخت هایی است که با روکش وکیوم طراحی شده و دارای جنس بدنه ام دی اف است این مدل یکی است بهترین تخت خواب ها در طرح های چوبی است. این تخت خواب از طول ۲ متر، عرض ۹۰ سانتی متر و همچنین ارتفاع ۱۰۰ سانتی متر برخوردار است.

تخت خواب یک نفره SBJ106

این تخت خواب از طراحی بی نظیری برخوردار است و قفسه هایی که در آن طراحی شده است می‌ توان به عنوان دکوری استفاده کرد. این مدل از چوب های مصنوعی ساخته شده و در سه نوع مدل شامل نئوپان، ملامینه و mdf در بازار وجود دارد.

تخت خواب یک نفره SBJ106

کلام پایانی

امیدواریم تا اینجای مقاله برای شما مفید بوده باشد. در این مقاله با انواع مختلفی از مدل های تخت خواب دو نفره و یک نفره آشنا شدید. اما شما تجربه استفاده از کدام مدل را داشته اید؟ خوشحال می شویم این مقاله را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره می شوند.